شناسه خبر : 42887
تاریخ انتشار : 1398/11/28 15:29
هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، به علت فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور خواهیم بود که موجب لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها می شود؛ بنابراین هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش سازمان هواشناسی، از بعدازظهر چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه شاهد بارش برف و باران و وزش باد در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و چهارمحال و بختیاری، پنجشنبه ۱ اسنفدماه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات ایلام و شمال شرق خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ایلام، خوزستان و نیمه شمالی فارس خواهیم بود.

همچنین جمعه ۲ اسفند ماه بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال شرق سمنان، بارش باران و وزش باد در گلستان پیش‌بینی شده که این شرایط تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

شرایط جوی موجب لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها و جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها می‌شود.

بنابراین توصیه می شود تا هموطنان در تردد جاده‌ای احتیاط و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی نیز فراموش نشود.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی