شناسه خبر : 42885
تاریخ انتشار : 1398/11/28 15:00
پاسخ عادل عبدالمهدی به درخواست آمریکا برای استقرار سامانه های پاتریوت در این کشور چه بود؟

نورنیوز؛

پاسخ عادل عبدالمهدی به درخواست آمریکا برای استقرار سامانه های پاتریوت در این کشور چه بود؟

عراق مصوبه ای درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور تصویب کرده و ورود سامانه دفاعی پاتریوت هرگز به معنای دفاع از این نیروها که قرار است طی روندی تدریجی از کشور خارج شوند نخواهد بود

نورنیوز-گروه بین الملل-رسانه های عراق نامه محرمانه ای را منتشر کردند که گفته می شود پاسخ مکتوب عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق به درخواست وزیر دفاع امریکا برای استقرار سامانه های ضدموشکی پاتریوت در این کشور است.

در بخشی از این نامه امده است : ورود این سامانه به کشور عراق برخی مسائل راهبردی مربوط به امنیت این کشور و منطقه را تغییر خواهد داد و کسانی که می خواهید آنها را دفع کنید احتمالاً این اقدام را افزایش توانمندی های جنگی امریکا تلقی کنند و در نتیجه خود نیز در پی گسترش ابزارهای هجومی خود برآیند .

این اقدام اوضاع منطقه و عراق را پیچیده تر و دشوارتر می‌کند و باعث می شود که همه در زنجیره ای از تنش هایی قرار گیرند در حالی که تلاش همه کاهش تنش در منطقه است.
در فراز دیگری از این نامه سوال شده است که آیا از این سامانه علیه حملات اسرائیل که پیشتر نماینده امریکا درباره آن به ما اطلاع داده بود یا علیه داعش یا هر کشور دیگری هم استفاده می شود؟
در این نامه امده است:عراق مصوبه ای درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور تصویب کرده و ورود سامانه دفاعی پاتریوت هرگز به معنای دفاع از این نیروها که قرار است طی روندی تدریجی از کشور خارج شوند نخواهد بود و باعث پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد که نه به نفع امریکاست نه عراق نه کشورهای منطقه.

عبدالمهدی در این نامه پیشنهاد کرده که موضوع واردات این سامانه در عراق و فروش آن با تسهیلات به این کشور با هدف ایجاد نظام دفاعی کاملی برای دفاع از اراضی عراق و برطرف کردن نقص موجود در سامانه دفاعی عراق هم می تواند مورد بررسی قرار گیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی