شناسه خبر : 42790
تاریخ انتشار : 1398/11/27 16:43
شایعه استعفایم را قویّا تکذیب می‌کنم

رئیس‌جمهور در نشست خبری اعلام کرد:

شایعه استعفایم را قویّا تکذیب می‌کنم

حسن روحانی در نشست خبری با تأکید بر اینکه ایران هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهد رفت، گفت: حضور باشکوه مردم در تشییع سردار سلیمانی نشان از ادامه راهی بود که انتخاب کرده‌اند.

 به گزارش نورنیوز- رئیس‌جمهور در نشست خبری: شایعه استعفایم را قویّا تکذیب می‌کنم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با تبریک ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تشکر از ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: سالی که گذشت و رو به پایان آن هستیم مانند سال گذشته، سال پر ماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت بود روحانی گفت: از آغاز سال که با سیل در 25 استان کشور مواجه بودیم که حادثه ای بی سابقه در تاریخ ایران بود. شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت بود و در عین حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع نشان داد مسیری که انتخاب کرده‌اند را ادامه خواهند داد. وی افزود: حادثه هواپیمای اوکراینی و حادثه کرمان نیز موجب تأثر شد؛ اما در عین حال در برابر این حوادث مردم در طول سال 98 ایستادگی و مقاومت بی‌نظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود بروز دادند و علیرغم اینکه بدخواهان می‌خواستند با شرایط غیرقابل تحمل روبرو شویم، خوشبختانه مشکلاتمان امسال کمتر از سال گذشته است.

هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت روحانی با بیان اینکه همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند مسیری که انتخاب کرده‌اند با استراتژی غلط بوده است. البته تحریم ها مشکلاتی را به طور طبیعی به وجود می‌آورد، اما این تحریم ها ثمری برای دشمنان نخواهد داشت و آنچه که فکر می‌کنند با فشار حداکثری ما را در حال ضعف پای میز مذاکره ببرند، امکان ناپذیر است و ما با قدرت و عزت در برابر دنیا سخن حق مان را به صراحت بیان کرده‌ایم، اما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت. رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه بخش‌های مختلف کشور در طول 6.5 سال گذشته و علی‌رغم تهدید و فشار عملکرد خوبی داشتند و وقتی آمار را با مدت مشابه دولت‌های قبل مقایسه می‌کنیم این موضوع را نشان می‌دهد. در تاریخ ایران برای اولین بار اقتصاد بدون نفت را در سال 97 و 98 تجربه کردیم وی افزود: در تاریخ ایران برای اولین بار بود که ما اقتصاد بدون نفت را در سال 97 و 98 تجربه کردیم و دیدیم که اداره کشور بدون نفت امکان‌پذیر است، البته ممکن است پیشرفت‌های ما نسبت به اهداف و برنامه‌هایی که دولت قبلا اعلام کرده بود کمی کند شده باشد، اما در مجموع شرایط کشور در تمامی بخش‌ها مناسب است.

روحانی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد که ملت ایران در دو سال اخیر چقدر فداکارانه در خدمت نظام و کشور بودند هر چند کارگزاران و خدمتگزاران مردم در دولت هم تمام تلاش خود را به کار گرفتند. بالاخره روزی دشمن را مجبور می‌کنیم پای میز مذاکره بیاید وی تصریح کرد: من از ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم و به آنها اعلام می‌کنم که سال آینده ان‌شاءالله با همین توانمندی و قدرتمندی مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره روزی فرا می‌رسد که دشمن را مجبور می‌کنیم پای میز مذاکره بیاید. باید به شرایط عادلانه بازگردند تا مذاکره امکانپذیر باشد رئیس‌جمهور گفت:‌در مذاکرات سال 92 و 93 آنها بودند که پای میز مذاکره آمدند و درخواست مذاکره دادند، البته امروز هم آنها درخواست مذاکره دارند، ولی باید به شرایط عادلانه بازگردند تا مذاکره امکانپذیر باشد. دیدند که دولت توانست تورم را مهار کند روحانی تصریح کرد: آنهایی که تبلیغات نادرستی را علیه کشورمان به راه انداخته‌اند و اعلام کردند که تورم در سال جاری سه رقمی خواهد شد شکست خوردند و دیدند که دولت توانست تورم را مهار کند. وی افزود: سال آینده هم مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی را ادامه خواهیم داد و بنا داریم تورم را کنترل کنیم و رشد اقتصادی هم داشته باشیم.

پیام من به مردم ادامه رشد اقتصادی و پیشرفت کشور است رئیس‌جمهور اظهار داشت: پیام من به مردم ادامه رشد اقتصادی و پیشرفت کشور است. رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر اینکه مدتی است از طرح جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان صلح هرمز می‌گذرد، تلاش های دستگاه دیپلماسی برای تحقق این طرح چه ثمراتی داشته است؟، گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان ناپذیر است، ثبات و صلح در منطقه با حضور کشور قدرتمندی مثل ایران امکان پذیر خواهد بود. همواره به دنبال امنیت در منطقه بودیم و شهید سلیمانی ما جزو سردارانی بود که دنبال امنیت در منطقه خاورمیانه بود و آخرین تلاشش نیز در این مسیر بود و در مسیر گفتگو با نخست وزیر عراق بود که او را به شهادت رساندند. برخی کشورهای منطقه هنوز پاسخ روشنی به طرح صلح هرمز نداده‌اند وی افزود: طرح صلح هرمز در مجمع عمومی سازمان ملل امسال مطرح شد و برای همه دولت‌ها و سایر کشورها این طرح ارسال شد. شخصا طرح صلح هرمز را به طور رسمی برای سران کشورهای منطقه ارسال کردم و خواستم در اجرای آن مشارکت کنند، برخی کشورها استقبال کردند و برخی دیگر نیز پاسخ روشنی تاکنون نداده اند.

روحانی عنوان کرد: تلاش همگانی کشورهای منطقه باید امنیت را در این منطقه محقق کنند، البته تاکید می‌کنیم که از صلح و ثبات منطقه همه کشورها باید استفاده کنند، اگر بخواهیم برخی کشورها را از ثمرات صلح برخوردار کنیم و برخی استفاده نکنند، حتما این صلح پایدار نخواهد بود. برای ما فرقی نمی‌کند کدام حزب در آمریکا حاکم است رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات مبنی بر اینکه «پیغام‌هایی برای ایجاد گشایش‌ها در مسیر برجام به ایران می رسد، شکست استیضاح ترامپ این شائبه را ایجاد کرده که بخت اول ریاست جمهوری دوره بعدی آمریکا است و ترامپ در صورت پذیرفته شدن برای رئیس جمهور شدن فشارهایش را زیاد تر می‌کند،‌ آیا امکان یک توافق و گشایش وجود دارد؟»، گفت: البته این سوال را باید بیشتر از آن طرف پرسید؛ برای ما فرقی نمی کند چه حزبی در آمریکا حاکم باشد، آنچه برای ما مهم است، منافع ملی کشورمان است. وی خاطرنشان کرد: گروهی در آمریکا معتقد بودند که با فشار می‌توان ایران را وادار به مسیر دلخواه آنها کرد، گروهی نیز معتقد بودند که ایران قوی تر از این حرفاست و باید با آنها تفاهم کرد.

دولت قبلی آمریکا معتقد به این مسیر بود و به توافقی نیز دست یافتیم؛ در حین اجرای این توافق گروه اول روی کار آمد که معتقد بودند راه حل تحمیل خواسته هایمان به ایران است. روحانی با بیان اینکه پیش‌بینی آنها این بود که مقاومت ایران ۳-۴ ماه بیشتر نخواهد بود و وقتی ایران تسلیم شد، ایران پکیج پیشنهادی آنها را خواهد پذیرفت، گفت: امروز ۲۰ ماه از آن زمان گذشته، بنابراین فشار حداکثری شکست خورده است؛ شرایط ما در منطقه شرایط بهتری است؛ از نظر وحدت درون کشور شرایط خوبی داریم. رئیس جمهور اظهار داشت: آنها می‌خواستند مردم به این نتیجه برسند که بدون تفاهم و توافق با آمریکا نمی‌توانیم طاقت بیاوریم، که این موضوع هم با مقاومت ملت ایران بی اثر شد. اگر آمریکا به برجام برگردد، از تحریم ها دست بردارد می تواند در قالب 5+1 بیاید و مذاکره کنیم. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حمایت دولت از فهرست‌های انتخاباتی گفت: دولت و روحانی در انتخابات مجلس هیچ لیستی ندارند.

ادامه دارد...


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی