شناسه خبر : 42703
تاریخ انتشار : 1398/11/26 13:03
تلاش رژیم صهیونیستی برای گنجاندن کرانه باختری در توافق تجاری با انگلیس

تلاش رژیم صهیونیستی برای گنجاندن کرانه باختری در توافق تجاری با انگلیس

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و الی کوهن وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از دولت انگلیس خواسته‌اند تا کرانه باختری، بلندی های جولان و قدس را نیز در توافق آزاد تجاری بین طرفین بگنجاند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم، پیش نویس توافق تجاری تل آویو با لندن مدت ها پیش از موافقت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آمده است.

طبق پیش نویس توافق، توافقنامه دو جانبه دارای شرایط مشابه با توافق آزاد تجاری اسرائیل با اتحادیه اروپا است. اما توافق بین رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا مناطق کرانه باختری و بلندی های جولان را شامل نمی شود و این رژیم به دنبال جلب نظر انگلیس برای اصلاح بندهایی مربوط به مناطق مذکور در توافقنامه طرفین است.

کوهن وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در تماس با کانر برنز وزیر مشاور دولت در امور بازرگانی انگلیس درخواست تجدید نظر در این توافقنامه تجاری را ارائه کرده است.

درحالیکه از سویی کوهن با برنز در مورد این موضوع صحبت کرده، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده است.

در پی رونمایی از معامله قرن که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی بر اساس آن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش هایی از کرانه باختری را به رسمیت شناخت، صهیونیست ها به طرق مختلف به دنبال حمایت اروپایی ها در این زمینه هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین دو هفته پیش از انتخابات پارلمانی فروردین ماه رژیم صهیونیستی، با امضای سندی حاکمیت این رژیم بر بلندی های جولان که در جنگ ۱۹۶۷ اشغال شده بود را به رسمیت شناخت.

اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه خشم جامعه مسلمانان و اعراب را برانگیخت و با واکنش های منفی جامعه جهانی روبرو شد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی