شناسه خبر : 42022
تاریخ انتشار : 1398/11/17 12:45
ایران اقدامی در راستای نقض توافق هسته‌ای انجام نداده است

رافائل گروسی:

ایران اقدامی در راستای نقض توافق هسته‌ای انجام نداده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران پس از اعلام گام پنجم، اقدامی در راستای نقض توافق هسته‌ای انجام نداده است.

به نقل از رویترز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی روز چهارشنبه گفت که ایران از ماه گذشته که اعلام کرد تمام محدودیت‌های اعمال شده در توافق هسته‌ای را کنار می‌گذارد، گام فراتری در راستای نقض توافق هسته‌ای برنداشته است.

گروسی در اولین سفرش به واشنگتن پس از انتصاب به این سمت، در این باره بیان کرد: پس از گام پنجم، هیچ اقدامی به دنبال آن انجام نشده است. البته آن‌ها به غنی‌سازی ادامه می‌دهند.

او همچنین گفت که روز سه‌شنبه درباره توافق هسته‌ای ایران با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است اما جزئیات بیشتری ارائه نداد و افزود که آژانس به نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اظهارات گروسی در پی این مطرح می‌شود که با خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهان انجام شده بود، ضمن اعمال دوباره تحریم‌های پیشین آمریکا بر ایران، دولت فعلی آمریکا تحریم‌های جدیدی نیز در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» بر ایران اعمال کرد.

طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای متعهد شده بودند که راهکارهایی عملی برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا انجام بدهند. یک سال پس از تعلل این کشورها در عمل به این تعهد، ایران اعلام کرد که در چند گام تعیین‌شده، تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای را کاهش می‌دهد. البته مقامات کشورمان اظهار داشته‌اند که این اقدامات بازگشت‌پذیر بوده و به محض عملی شدن تعهدات کشورهای اروپایی به حالت قبلی خود بازخواهند گشت.


خبرگزاری ایسنا
کلید واژگان
رافائل گروسی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی