شناسه خبر : 41791
تاریخ انتشار : 1398/11/15 10:44
تحرکات تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی جدید در سوریه

تحرکات تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی جدید در سوریه

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از تحرکات گروه‌های تروریستی در سوریه برای انجام حمله شیمیایی خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از قصد تروریست‌های سوریه برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز جدید خبر داد. 

به نوشته اسوپتیک، ارتش روسیه اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌گوید گروه کلاه سفیدها با حمایت گروه‌های تروریستی در حال نقشه‌ریزی برای یک اقدام تحریک‌آمیز جدید در سوریه با عوامل سمی است. 

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهی متشکل از ۱۵ عضو کلاه سفیدها ۱ فوریه برای ترتیب دادن رویدادی شبیه حمله شیمیایی وارد ادلب شده‌اند. 

این وزارتخانه اعلام کرد کلاه‌سفیدها نزدیک به ۴۰۰ لیتر عامل شیمیایی را به سایتی در ادلب که قصد دارند در آنجا فیلمی تهیه کنند تحویل داده‌اند. 

چند ماه پیش «هیثم ابو سعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه اعتراف کرده بود که  اعلام کرد که ارتش سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده نکرده بود و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود.

ابوهیثم با تأکید بر اینکه «کلاه سفیدها، نقش منفی در سوریه داشتند، حقایق، اخبار و فیلمها را جعل می‌کردند»، تصریح کرد : «این مسئله را کشف کردیم و آن را به نهادهای بین‌المللی فرستادیم، ولی فورا به ما فشار آوردند تا این کار را متوقف کنیم، ولی این اتفاق رخ نداد».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «زمانی که پی بردیم سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از [سلاح] شیمیایی استفاده نکرده و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود، مشاهده کردیم که موضع رسمی انگلستان تأکید دارد که کلاه سفیدها این فیلمهای ساختگی را تدوین کردند».

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال ۲۰۱۳ در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی