شناسه خبر : 41774
تاریخ انتشار : 1398/11/14 21:14
خودکفایی ایران در ریل و واگن قطار/تاکید رئیس‌جمهور براتمام راه‌آهن اردبیل تاپایان دولت دوازدهم

خودکفایی ایران در ریل و واگن قطار/تاکید رئیس‌جمهور براتمام راه‌آهن اردبیل تاپایان دولت دوازدهم

محمد اسلامی در اردبیل اظهارداشت: ایران در تولید ریل و واگن‌باری و مسافربری ولوکوموتیو به خودکفایی رسیده است و این تجهیزات به هیچ‌وجه از خارج وارد نمی‌شود بلکه در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش نورنیوز-وی با اشاره به اینکه ریل راه‌آهن اردبیل نیز از کارخانه ذوب‌آهن آورده شده است، افزود: هدف و اولویت اساسی در عرصه‌های مختلف اتکا به توان و ظرفیت داخلی است. وزیر راه وشهرسازی راه‌اندازی شهرک مشترک ایران وآذربایجان را درمرزپارس‌آباد مغان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: این شهرک می‌تواند برای توسعه اقتصادی استان اردبیل بسیار تاثیرگذار باشد. بیشتر بخوانید وزیر ‌راه و شهرسازی: 14 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور اجرا می‌شود 

تامین فاینانس ‌برای راه آهن اردبیل راه آهن اردبیل ـ میانه پاییز امسال ریل‌گذاری می شود رکود 13 ساله راه آهن اردبیل شکس اسلامی افزود: رئیس جمهور تاکید ویژهای برافتتاح راهآهن اردبیل تاپایان دولت دارد و تمام همت و تلاش براین است که این پروژه در مدت زمان مشخص به بهرهبرداری رسد. وی افزود: عملیات ریل‌گذاری راه اهن اردبیل طبق قول داده شده در سفر رئیس‌جمهور آغاز شد واین ریل‌گذاری هم از طرف اردبیل و هم از میانه اجرا می‌شود. وزیر راه وشهرسازی گفت: یکی از مطالبات اساسی مردم اردبیل که ازسال 84 مانده اتمام راه‌آهن اردبیل است که در این دوسال اعتبارات بسیار خوبی از طرف دولت و بانک ملی اختصاص یافته است وبیشترین پیشرفت فیزیکی و فعالیت راه‌آهن اردبیل در این دوسال بوده است. اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام 40 درصد دیگر پروژه باتوجه به وضعیت هوا واعتبارات در مدت مشخص شده یه رکورد محسوب می‌شود.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی