شناسه خبر : 41753
تاریخ انتشار : 1398/11/14 17:30
ترامپ حزب دموکرات را به تلاش برای جلوگیری از پیروزی «سندرز» متهم کرد

ترامپ حزب دموکرات را به تلاش برای جلوگیری از پیروزی «سندرز» متهم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توییتر مدعی شد که کمیته مرکزی حزب دموکرات تلاش می‌کند تا از پیروزی «برنی سندرز» در انتخابات درون‌حزبی، جلوگیری کند.

به گزارش نورنیوز-  ترامپ حزب دموکرات را به تلاش برای جلوگیری از پیروزی «سندرز» متهم کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر کمیته مرکزی حزب دموکرات را به تلاش برای ممانعت از پیروزی «برنی سندرز» در انتخابات درون‌حزبی متهم کرد.

وی در توییتر به نقل از «استیو دوسی» خبرنگار شبکه «فاکس نیوز»، در توییتر نوشته است که به نظر می‌رسد کمیته ملی حزب دموکرات «دوباره می‌خواهد با او (سندرز) همان کار را کند.» اشاره این ترامپ و مجری فاکس نیوز به انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ است.

در آن سال، «هیلاری کلینتون» تا حد زیادی به لطف آرای «وکلای غیرمتعهد» و با مداخله کمیته مرکزی حزب، بر سندرز که آن سال هم نامزد انتخابات بود، پیروز شد و به عنوان نامزد حزب دموکرات رو در روی ترامپ قرار گرفت. بعد از آن انتخابات، شماری از مقام‌های ارشد کمیته مرکزی حزب به دلیل مداخله در روند نامزد حزب، از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.

اظهارات ترامپ در مورد انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در حالی مطرح شده که فصل رأی‌گیری برای انتخاب نامزد این حزب، ساعاتی دیگر با برگزاری مجمع انتخاباتی در ایالت «آیووا» آغاز می‌شود. نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در این حزب نشان می‌دهد که سندرز توانسته در صدر نامزدها قرار گیرد.

سندرز به دلیل حمایت از سیاست‌های سوسیالیستی و مخالفت با سرمایه‌داری، از سوی بسیاری از سیاستمداران جریان اصلی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. رسانه‌های آمریکایی پیش از این گزارش داده‌اند که برخی لابی‌های سیاسی در تلاش هستند تا با انتشار تبلیغاتی علیه سندرز، از پیروزی وی در آیووا جلوگیری کنند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی