شناسه خبر : 41593
تاریخ انتشار : 1398/11/12 17:43
آمریکا دو پایگاه خود را در حسکه و دیرالزور گسترش می‌دهد

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد:

آمریکا دو پایگاه خود را در حسکه و دیرالزور گسترش می‌دهد

که نظامیان تروریست آمریکا در حال گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور و «تل بیدر» در حسکه است.

 به گزارش نورنیوز- آمریکا دو پایگاه خود را در حسکه و دیرالزور گسترش می‌دهد نظامیان تروریست آمریکا که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند، در حال گسترش دو پایگاه غیر قانونی خود هستند. خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد که نظامیان آمریکا، روند گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور (شرق سوریه) و «تل بیدر» واقع در شمال غرب استان حسکه (شمال شرق سوریه) را آغاز کرده‌اند.

منابع محلی به این خبرگزاری گفتند که عناصر وابسته به گروهک تروریستی «پ.ک.ک» در گسترش این پایگاهها، به آمریکا کمک می‌کنند. نظامیان آمریکا در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد، در 11 پایگاه و نقطه نظامی در استانهای حسکه، رقه و دیرالزور حضور دارند.

در همین ارتباط، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که یک کاروان نظامی آمریکا نهم بهمن ماه جاری از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد. دیدبان خبر داد که این کاروان شامل ۵۰ کامیون بوده که حامل مواد لجستیکی بوده و قرار است ائتلاف آمریکا از این تجهیزات برای توسعه و احداث پایگاههای تل بیدر و «تل براک» استفاده کند.

این کامیونهای حامل سلاح و مواد لجستیک در حالی وارد سوریه می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که قصد دارد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند. ترامپ پس از چند روز از این اظهارات، ادعا کرد که برای حفظ نفت سوریه، نظامیان خود را در خاک سوریه حفظ خواهد کرد. کارشناسان هدف آمریکا را چپاول نفت سوریه عنوان می‌کنند. البته مسئولان آمریکایی اذعان کردند که نمی‌خواهد اجازه دهند درآمد فروش نفت سوریه به دولت قانونی این کشور برسد


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی