شناسه خبر : 41376
تاریخ انتشار : 1398/11/09 18:05
حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی

افسران و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه با حمله به صدها نمازگزار فلسطینی در صحن های مسجد الاقصی و استفاده از گلوله های پلاستیکی، ده ها تن از آن ها را زخمی کردند.

به گزارش نورنیوز-  ده ها تن از نظامیان ویژه، افسران، پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل از طریق درهای «حطه» و «المغاربه» به صدها تن از نمازگزاران فلسطینی در صحن های مسجد الاقصی یورش بردند. نظامیان صهیونیستی اقدام به ضرب و شتم نمازگزارانی کردند که برای نماز صبح در صحن مسجد «قبه الصخره» حضور یافته بودند. این نظامیان با شلیک گلوله های پلاستیکی نمازگزاران را مجبور به ترک مسجد کردند و در حین حمله نیز شماری از فلسطینی ها زخمی شدند. یکی از نمازگزاران در این باره گفت، نظامیان صهیونیست با سخت گیری های شدید و آزار و اذیت، اجازه ورود به مسجد را نمی دادند و حتی نمی گذاشتند کسی همراه خود آب به مسجد بیاورد و کارت شناسایی بسیاری از نمازگزاران را به هنگام ورود به الاقصی ضبط کردند.

به گفته وی، یگان ویژه نیروهای اسرائیلی اطراف درب «الاسباط» مستقر شده بود و جوانان فلسطینی را قبل از ورود به مسجد تفتیش می کردند. جوانان فلسطین پیشتر از مردم خود خواستند نماز صبح امروز را در مسجد الاقصی اقامه کنند و این روز را در واکنش به تجاوزهای اسرائیل به مسجد الاقصی و حملات روزانه اش به این مکان مقدس و نمازگزاران، روز «جمعه کرامت» نامیدند. فلسطینی ها نیز امروز با حضور گسترده در مسجدهای الاقصی نماز صبح را به جای آوردند و پس از پایان نماز، از مصلی «باب الرحمه» به سمت صحن مسجد «قبلی» در حمایت از اقصی و قدس راهپیمایی کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی