شناسه خبر : 41323
تاریخ انتشار : 1398/11/08 23:16
اسرار سقوط هواپیمای نظامی و شوی تبلیغاتی رونمایی از معامله قرن

نورنیوز بررسی کرد؛

اسرار سقوط هواپیمای نظامی و شوی تبلیغاتی رونمایی از معامله قرن

به نظر می رسد واقعیتهای سقوط هواپیمای نظامی در افغانستان باید دارای چنان اهمیتی باشد که اطلاع رسانی پیرامون آن موجب تحت الشعاع قرار گرفتن نمایش تبلیغاتی معامله قرن خواهد شد.

 نورنیوز - گروه بین الملل: روز دوشنبه ۲۷ ژانویه هواپیمای نظامی آمریکا در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد. ارتش آمریکا پس از گذشت ۶ ساعت اعلام کرد که هواپیمای سقوط کرده جت E11A بوده است که برای کنترل ارتباطات رادیویی در ماموریتهای جاسوسی استفاده می شود و متعلق به نیروی هوایی این کشور است. در حالی که گروه طالبان از اولین ساعات سقوط این هواپیما با انتشار بیانیه ای مسئولیت هدف قراردادن این هواپیما را که به ادعای این گروه حامل افسران بلند پایه اطلاعاتی سازمان سیا بوده برعهده گرفت اما ارتش آمریکا این ادعا را رد کرد.

سکوت تعجب برانگیز رسانه های غربی در مورد رخداد سقوط هواپیمای نظامی امریکا در افغانستان و انتشار قطره چکانی اطلاعات کم ارزش به نقل از منابع غیر رسمی از ابتدا موجب شکل گیری گمانه زنیهایی در خصوص تلاش هماهنگ شده این رسانه ها برای پنهانکاری در مورد چگونگی سقوط هواپیما و تعداد و هویت سرنشینان ان شد. به طورقطع نمی توان پذیرفت که ارتش آمریکا برای شناسایی هواپیمای خود نیازمند زمان ۶ ساعته است و پس از گذشت نزدیک به ۴۰ ساعت هنوز از تعداد و هویت سرنشینان این هواپیما اطلاعاتی در دست ندارد.

از این رو باید این گزاره را مدنظر قرار داد که اطلاعات مربوط به این پرواز و سرنشینان آن به قدری اهمیت دارد که افشای آن می تواند به عنوان خبری بسیار مهم فضای رسانه ای جهان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد. با فعال شدن خبرگزاری رویترز در حوزه هدایت جریان خبری این رخداد و انتشار اخبار جهت دار که بیشتر مخاطب را به سمت حاشیه های غیرمهم هدایت می کند تا بیان اطلاعات مهم و واقعی روند اطلاع رسانی در مورد سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان ابعاد پیچیده تری به خود گرفت.

میدان داری این خبرگزاری با توجه به سوابق تاریک و پرابهام این رسانه که به کرات نشان داده برای خدمت به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی حاضر است جایگاه رسانه ای خود را در اندازه فیک نیوز تنزل بدهد،نشان از پنهانکاری سیستماتیک در موضوع سقوط هواپیمای نظامی امریکا در افغانستان دارد. شوی تبلیغاتی مشترک ترامپ و نتانیاهو و باصطلاح رونمایی از طرح "معامله قرن" که با پوشش گسترده رسانه های غربی همراه بود می تواند به عنوان نشانه ای قابل توجه از پنهانکاری آمریکا در موضوع سقوط هواپیمای نظامی ارتش این کشور در افغانستان مد نظر قرار بگیرد.

به نظر می رسد واقعیتهای سقوط هواپیمای نظامی در افغانستان باید دارای چنان اهمیتی باشد که اطلاع رسانی پیرامون آن موجب تحت الشعاع قرار گرفتن نمایش تبلیغاتی معامله قرن خواهد شد. می توان انتظار داشت که طی روزهای اینده و با روشن شدن ابعاد مختلف سقوط هواپیمای امریکایی در افغانستان، چرایی پنهانکاری دولت آمریکا در این رخداد مهم برای افکار عمومی جهان روشن شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی