شناسه خبر : 41293
تاریخ انتشار : 1398/11/08 14:38
ارتش آمریکا به کاربرد جاسوسی هواپیمای ساقط شده خود در افغانستان اعتراف کرد

ارتش آمریکا به کاربرد جاسوسی هواپیمای ساقط شده خود در افغانستان اعتراف کرد

سخنگوی ارتش آمریکا علت سقوط هواپیمای E11A در افغانستان را در دست بررسی اعلام کرد این در حالی است که طالبان روز گذشته مدعی شد این هواپیمای جاسوسی را در غزنی افغانستان ساقط کرده است

نورنیوز-گروه بین الملل: سرهنگ سانی لِگِت، سخنگوی ارتش آمریکا علت سقوط هواپیمای E11A در افغانستان را که برای فراهم کردن قابلیت‌های ارتباطی از راه دور استفاده می‌شد در دست بررسی اعلام کرد.این توضیحی است که معمولا برای معرفی هواپیماهای جاسوسی از آن استفاده می شود.

وی گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر سقوط در اثر شلیک دشمن وجود ندارد؛ در صورتی که طالبان روز گذشته مدعی شد این هواپیمای جاسوسی را که به اذعان این گروه، عده ای از مقامات بلند پایه سازمان سیا سرنشین آن بوده اند در استان غزنی افغانستان ساقط کرده است.

 ارتش امریکا تاکنون اطلاعاتی در مورد تعداد و هویت سرنشینان این هواپیما منتشر نکرده است.سقوط این هواپیمای نظامی و پذیرش مسئولیت اسقاط ان از سوی طالبان در زمانی که گروه طالبان و امریکا در حال گفت‌وگو برای دستیابی به توافقنامه صلح بوده اند سوالات و ابهامات متعددی را بدنبال داشته است.

مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان از سال گذشته در دوحه پایتخت قطر آغاز شد و تا کنون حداقل دوبار پس از حمله طالبان به نیروهای ارتش آمریکا در سپتامبر و دسامبر متوقف شده است.
هفته گذشته یک دور دیگر از این مذاکرات با دیدار زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، نماینده طالبان آغاز شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی