شناسه خبر : 41279
تاریخ انتشار : 1398/11/08 12:36
وزیران خارجه و دفاع امریکا از حضور در جلسه کنگره طفره رفتند

وزیران خارجه و دفاع امریکا از حضور در جلسه کنگره طفره رفتند

وزیران دفاع و خارجه آمریکا اعلام کردند که در جلسه امروز(سه شنبه) کنگره در مورد برنامه راهبردی ایالات متحده در خصوص افغانستان شرکت نمی‌کنند.

به گزارش رویترز، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که برغم درخواست نمایندگان دو جناح دموکرات و جمهوریخواه برای برگزاری جلسه توجیهی در مورد راهبرد آمریکا در افغانستان وزیران دفاع و خارجه کاخ سفید از حضور در این جلسه امتناع می‌کنند.  
جان سوپکو بازرس ویژه بازسازی افغانستان (سیگار) قرار است به عنوان تنها شاهد دولت ترامپ در جلسه کنگره حضور داشته باشد.  
بر اساس بیانیه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، این آخرین نمونه از ممانعت دولت ترامپ از حضور در جلسات توجیهی کنگره و عدم شفافیت با مردم آمریکا در مورد مسائل مهم امنیتی ملی است.  
به رغم اجتناب نمایندگان دولت آمریکا، قانون گذاران گفتند که آن‌ها با خروج گسترده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالف هستند و خاطرنشان کردند که این اقدام امنیت و مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند.  
قانونگذاران کمیته نظارت خاطرنشان کردند که در جریان جنگ ۱۸ ساله آمریکا در افغانستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته و بیش از ۲هزار نفر زخمی شده‌اند.  
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه خبر سقوط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ایالت متحده در استان غزنی افغانستان را تایید کرد.  
شبکه سی بی‌اس به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای‌ای ۱۱ نیروی هوایی ایالت متحده در استان غزنی افغانستان سقوط کرده است.  
با انتشار برخی از تصاویر هواپیمای ساقط شده در استان غزنی کاملا مشخص است که نشان نیروی هوایی آمریکا روی آن نوشته شده است.  
هواپیمای‌ای ۱۱ هواپیمای دوموتوره نیروی هوایی آمریکا است که برای جمع آوری اطلاعات میدانی توسط ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.  
طالبان شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی مسئولیت سرنگونی هواپیمای آمریکایی در استان غزنی افغانستان را برعهده گرفت.  
در ادامه این بیانیه که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان آن را صادر کرده، آمده است که این هواپیمای نظامی حامل تعدادی از جاسوسان آمریکایی بوده است.  
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های محلی در استان غزنی افغانستان اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده که روز (دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) در شهرستان «ده یک» استان غزنی سرنگون شده است.  
خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر را به نقل از عارف نوری سخنگوی والی غزنی اعلام کرده است.  
برخی گزارش‌ها بیانگر آن است که این هواپیما، نظامی و متعلق به ارتش آمریکا بوده که در منقطه تحت کنترل طالبان افغانستان سقوط کرده است. 


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی