شناسه خبر : 41272
تاریخ انتشار : 1398/11/08 12:14
برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

ناسا در راستای پیشبرد برنامه‌های خود به منظور ارسال جهانگرد به فضا، گام مهمی رو به جلو برداشته و شرکت آکسیوم اسپیس را به عنوان همکار خود در این زمینه انتخاب کرده است.

به نقل از انگجت، این شرکت قرار است ماژولی ویژه برای اقامت جهانگردان فضایی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی احداث کند تا به آن اضافه شود.

این ماژول که سکونت جهانگردان فضایی را در فضا تسهیل می‌کند به بخشی از آن متصل خواهد شد و دارای امکانات متنوعی برای تسهیل حضور و اقامت در فضا خواهد بود.

اکسیوم اسپیس ضمن استقبال از این همکاری اعلام کرده که برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش تعداد سفرهای فضایی جهانگردان به خارج از کره زمین دارد و در این زمینه به شدت در حال فعالیت است. البته این سفرها فعلاً محدود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده دامنه آنها گسترش یابد.

شرکت‌های خصوصی فضایی برای جلب نظر ناسا و انتخاب به عنوان همکار آن برای مدیریت سفرهای فضایی رقابت گسترده‌ای با یکدیگر داشته‌اند. اکسیوم اسپیس بعد از انتخاب، قراردادی پنج ساله با ناسا منعقد می‌کند که ممکن است مدت زمان آن دو سال دیگر نیز تمدید شود.

هنوز مشخص نیست ماژول ناسا برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی آماده خواهد شد. البته انتظار می‌رود سفرهای فضایی از این طریق تا سال ۲۰۲۱ ممکن شود. ناسا اعلام کرده که برای خصوصی سازی گسترده‌تر ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۴ گام‌های بیشتری را رو به جلو برخواهد داشت. در عین حال، روس‌ها هم در حال برنامه ریزی های مشابهی در این زمینه هستند.


خبرگزاری مهر
کلید واژگان
ناسا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی