شناسه خبر : 41193
تاریخ انتشار : 1398/11/07 16:14
پایان نخستین جلسه رسیدگی به پرونده 12 اخلالگر ارزی

پایان نخستین جلسه رسیدگی به پرونده 12 اخلالگر ارزی

دادگاه نخستین جلسه رسیدگی به پرونده 12 اخلالگر ارزی امروز (دوشنبه) در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد برگزار شد.

 به گزارش نورنیوز-نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ۱۲ اخلالگر ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به پایان رسید. اسامی متهمان این پرونده و اتهامات آن‌ها به شرح ذیل است: متهم ردیف اول حمیدرضا مرادی فرزند هدایت، متهم ردیف دوم محمد نایینی تهرانی فرزند ابراهیم، متهم ردیف سوم امیر خسرو اعلایی فرزند میر عطاالله و متهم ردیف چهارم سعید علیزاده فرزند علی متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش ارز دولتی به مبلغ ۱۱ میلیون دلار در بازار آزاد و کسب منفعت به میزان ۶۱ میلیارد تومان هستند.

متهم ردیف پنجم فلاح اشتری فرزند احمد متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تسهیل وقوع جرم و همچنین مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیر قانونی ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان دو میلیارد تومان. متهم ردیف ششم علی اصغر علیزاده متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و تسهیل وقوع جرم و جا به جایی وجوه و فروش ارز و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش است. متهم ردیف هفتم پویا کریمی فرزند علی متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابه جایی وجوه حاصل از ارز فروخته شده است.

متهم ردیف هشتم علی اکبر سلطان علیان که وکیل دادگستری بوده متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تهیه مقدمات جرم و شناسایی بانک‌های عامل و معرفی متهمین به بانک‌های عامل. متهم ردیف نهم رکسانا سپهری زاده متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت‌های صوری خریداری شده توسط متهمین است. متهم ردیف دهم شیوا شاهین‌فر فرزند غلامرضا متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی از طریق تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیر عامل شرکت شهاب سفید خلیج فارس قشم و حضور در بانک‌ها و اخذ دسته چک و تحویل آن به متهمین است.

متهم ردیف یازدهم شرکت تضامنی لیلا میرزایی و شرکا است که این شخصیت حقوقی متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی از طریق خرید و فروش ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان ۲ میلیارد تومان است. متهم ردیف دوازدهم شرکت میعادسازان کیش به نمایندگی سید هادی حسینی متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی است. طبق اظهارات قاضی موحدی آزاد، جلسه بعدی این دادگاه، شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۳ برگزار خواهد شد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی