شناسه خبر : 41002
تاریخ انتشار : 1398/11/05 16:03
قانون‌گذار آمریکایی در جلسه محاکمه ترامپ: او یک دیکتاتور است

قانون‌گذار آمریکایی در جلسه محاکمه ترامپ: او یک دیکتاتور است

قانون‌گذار دموکرات در چهارمین روز از جلسه دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور او را دیکتاتوری خطاب کرد که باید برکنار شود.

 «جرالد نَدلر» نماینده دموکرات آمریکا در جلسه روز جمعه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، وی را دیکتاتور خطاب کرد.

به نوشته روزنامه «هیل»، در چهارمین روز از جلسه دادگاه استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا، ندلر او را «دیکتاتوری» خطاب کرد که «باید از کار برکنار شود».

ندلر گفت: «او می‌خواهد تمام قدرت را یکجا داشته باشد. او نمی‌خواهد به کنگره احترام بگذارد. او به خواست مردم احترام نمی‌گذارد».

این قانونگذار دموکرات افزود: «فقط خواسته‌های او پیش می‌روند. او یک دیکتاتور است. این مسئله نباید ادامه پیدا کند و دلیل دیگری برای لزوم برکناری او است».

ندلر در جلسات پیشین محاکمه ترامپ در واکنش به تصمیم جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از حضور شهود برای ارائه مدارک بیشتر، این اقدام را «لاپوشانی» دانست. واکنشی که موجب عصبانیت بسیاری از جمهوری‌خواهان هم‌حزبی ترامپ شد.

از روز شنبه وکلای مدافع ترامپ در مجلس سنا حاضر می‌شوند تا از او در برابر اتهاماتش دفاع کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

با این حال، از آنجا که اکثریت مجلس سنا را هم‌حزبی‌های ترامپ تشکیل می‌دهند، احتمال به نتیجه رسیدن محاکمه او بسیار اندک است.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
استیضاح ترامپ
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی