شناسه خبر : 40997
تاریخ انتشار : 1398/11/05 14:39
همه چیز در مورد ویروس کرونا

همه چیز در مورد ویروس کرونا

ویروس مرگباری که نخستین بار در چین مشاهده شده بود ،در حال شیوع به کشور های دیگر است . وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که این ویروس تا امروز در کشور مشاهده نشده .

 ویروس مرگبار وجدید" کرونا"  نخستین بار در ووهان چین شیوع پیدا کرد.مردم این شهر ۹میلیون نفری در قرنطینه هستند و از ورود مسافران خارجی توسط قطار و هواپیما  به این شهر جلوگیری می شود.
مقامات چینی روز جمعه اعلام کردند برای کنترل این ویروس مرگبار ، بخش هایی از دیوار بزرگ چین و دیگر مناطق دیدنی مشهور این کشور را تعطیل کرده اند .
گزارش‌ها حاکی از آن است اولین گروه بیماران بستری، کارگر یا مشتریانی در یک بازار عمده فروشی غذا‌های دریایی محلی بوده‌اند.
گوشت‌های فرآوری شده و حیوانات قابل مصرف زنده از جمله مرغ، الاغ، خفاش، گوسفند، خوک، شتر، روباه، موش‌های بامبو، جوجه تیغی و خزندگان نیز از مواردی است که در گزارش ها به عنوان منبع این ویروس گزارش شده‌اند. 
شمار مبتلایان در این کشور تا کنون به 1287 نفر رسیده است . همچنین  41 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند .
ابتلا به این ویروس همچنین در کشورهای ویتنام، تایلند، سنگاپور، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، نپال، مالزی، فرانسه، آمریکا و استرالیا نیز گزارش شده که شمار مبتلایان در سراسر جهان را به 1300 نفر رسانده است .
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با صدور اطلاعیه‌ای از ایرانیان مقیم چین درخواست نموده که به هشدارهای پزشکی- بهداشتی توجه کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن پرتردد اجتناب ورزند.
همچنین به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران ،مسافرانی که از چین وارد ایران میشوند  مورد معاینه قرار میگیرند تا در صورت مشاهده علائم ، تحت مراقبت های لازم قرار گیرند .
طبق اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان ایران تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس جدید کرونادر ایران گزارش نشده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی