شناسه خبر : 40971
تاریخ انتشار : 1398/11/05 10:36
آرزوهای کودکانه یک رئیس‌جمهور و دروغ‌هایی که با روان آمریکایی‌ها بازی می‌کند!

نورنیوز بررسی کرد؛

آرزوهای کودکانه یک رئیس‌جمهور و دروغ‌هایی که با روان آمریکایی‌ها بازی می‌کند!

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه توئیت‌های جنجالی خود، این بار از نشان جدید «نیروی فضایی ایالات متحده» رونمایی کرد تا در توجیه دروغ‌های خود، عملکرد شاخه ششم ارتش آمریکا را در خصوص محافظت از «عین‌الاسد» موفق نشان دهد، اقدامی که واکنش طنزآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت و عنوان «آرزوهای کودکانه یک رئیس جمهور» درباره آن بکار برده شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «دونالد ترامپ» که در واکنش به سیلی سخت ایران در موشک باران پایگاه عین‌الاسد، گفته بود: «به لطف تدابیر احتیاطی اتخاذ شده، تخلیه نیروها و عملکرد به موقع سامانه هشداردهی فوری، هیچ آمریکایی در عراق کشته نشد»، اکنون در برابر آمارهای درز کرده از منابع مختلف پیرامون این موضوع، به تناقض‌گویی افتاده است.

او در بیانیه خود نسبت به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به عین الاسد در تاریخ 7 ژانویه 2020، مدعی شد که هیچ نیروی آمریکایی صدمه ندیده و یا جان خود را از دست نداده است که یکی از علل اصلی پیشگیری از تلفات، سامانه اعلام هشدار ماهواره‌ای بوده است.

پیرو اظهارات ترامپ، یکی از مقامات نظامی آمریکا، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «سامانه هشدار ماهواره‌ای ایالات متحده از قبل مسیر موشک‌های پرتاب شده را شناسایی و فرصت را برای تخلیه نیروهای آمریکایی و اتخاذ اقدامات حفاظتی مقتضی فراهم نموده است.

موج انتقاد از «پنهان‌کاری» و دروغ‌های پی‌درپی ترامپ و دیگر اعضای کابینه‌اش در حالی بالا گرفته است که روز گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در برابر سوالات یک خبرنگار، از همه چیز اظهار بی‌اطلاعی کرد! که همین مسدله سبب شد تا پس از کنایه سنگین سناتور «کریس مورفی» که گفته بود؛ «برای یک سردرد کسی را به آلمان اعزام نمی‌کنند»، «الیزابت وارن» یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز دیروز از واژه «تلفات» برای عین‌الاسد استفاده کرد و عملا تمام اظهارات کاخ سفید را زیر سوال برد.

بنابر این گزارش، سامانه‌ ماهواره‌ای که ترامپ در بیانیه خود از آن سخن گفته، ماهواره‌های SBIRS مجهز به حسگرهای مادون قرمز هستند که توسط شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» و محموله‌های آن نیز توسط شرکت Northrop Grumman ساخته شده و نیروهای ارتش آمریکا با استفاده از آن از پرتاب موشک مطلع می‌شوند.

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا تاکنون چهار ماهواره شبکه SBIRS را طی سالهای 2011، 2013، 2017 و 2018 به فضا پرتاب کرده و قرار است در سالهای 2020 و 2021 نیز دو ماهواره دیگر به این مجموعه اضافه شود. داده‌های بدست آمده از این ماهواره‌ها به ایستگاه‌های پایش پایگاه هوایی «باکلی» در ایالت «کلرادو» ارسال می‌شود و طبق برآوردهای صورت گرفته، هزینه ساخت و پرتاب هر یک از آنها حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار است.

حال با توجه به این حجم از پنهان‌کاری و دروغ درباره حقایق «عین‌الاسد» که علاوه بر سناتورها، حتی پای وزارت «کهنه سربازان آمریکایی» را برای پیگیری به این ماجرا باز کرده است، سوال اصلی افکار عمومی آمریکا از کاخ سفید این است که چطور چنین پروژه‌ای با میلیاردها دلار هزینه، توان محافظت از سربازان آمریکایی را در برابر موشک‌های ایران نداشته است.

شاید به دلیل همین انتقادات بود که رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه توئیت‌های جنجالی خود، این بار از نشان جدید «نیروی فضایی ایالات متحده» رونمایی کرد تا در توجیه دروغ‌های خود، عملکرد شاخه ششم ارتش آمریکا را در این خصوص موفق نشان دهد.

این توئیت البته واکنش طنزآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت و بسیاری با اشاره به نقش‌آفرینی ترامپ در فیلم «تنها در خانه»، عنوان «آرزوهای کودکانه یک رئیس جمهور» را درباره آن بکار بردند.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که افکار عمومی آمریکا تقریبا هیچ اعتمادی به گفته‌های ترامپ نداشته و روند اطلاع رسانی قطره‌چکانی درباره آمار تلفات و مجروحین سربازان آمریکایی در عین‌الاسد را دلیلی بر ناتوانی و شکست ارتش آمریکا می‌دانند و همین مسئله سبب شده تا ماجراجویی‌های ترامپ در خاورمیانه را بیش از پیش مورد انتقاد قرار دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی