شناسه خبر : 40938
تاریخ انتشار : 1398/11/04 19:00
اسلامی :آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود

اسلامی :آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 15 پروژه فعال فرودگاهی در کشور وجود دارد، گفت: قصد داریم به قابلیت پرواز در تمام شرایط آب و هوایی دست یابیم.

به گزارش نورنیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از ترمینال در دست احداث بین‌المللی فرودگاه گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مشابه ترمینال فرودگاه بین المللی گرگان، در سطح کشور ۱۵ پروژه فعال دیگر وجود دارد که یا ترمینال در حال احداث است و به سمت بهره‌برداری می‌رود.

و یا اینکه توسعه فرودگاه و تجهیزات کمک ناوبری در حال انجام است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ماه گذشته با حضور رییس جمهور ترمینال جدید فرودگاه اردبیل افتتاح شد، از تکمیل ترمینال فرودگاهی دیگری علاوه بر فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: ارتقای قابلیت ناوبری هوانوردی با رعایت الزامات و ایمنی از اهم اقداماتی است که در دستور کار داریم و در نظر است تا پرواز در تمامی حالت‌های آب و هوایی در کشور قابل انجام باشد.

وی از الزامات این کار را تهیه و نصب تجهیزات کمک ناوبری عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا ضریب کنسلی پروازها را کاهش و رعایت الزامات و ایمنی را در پروازها افزایش دهیم. اسلامی در مورد امنیت هوایی پروازهای ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از کشورهای امن بوده و استقرار نظامات هوانوردی در کشور موید امنیت آسمان ایران است.

وی ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین کشور‌هایی است که توانسته الزامات و نظامات سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و همچنین یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی را مستقر کند و از این روز آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود. او همچنین در بازدید از اقدامات در حال انجام در فرودگاه گرگان گفت: با اجرای ترمینال داخلی، پرواز‌های بین المللی و داخلی از هم جدا می‌شوند و ظرفیت حضور ۵ هواپیما به طور همزمان ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این افزایش ظرفیت حضور هواپیما در فرودگاه موجب می‌شود ظرفیت جا به جایی مسافر نیز ۱۰ برابر شود. اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود، به طور میانگین ظرفیت جا به جایی مسافر از ۲۵۰ هزار مسافر در سال به ۲ میلیون نفر افزایش یابد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی