شناسه خبر : 40904
تاریخ انتشار : 1398/11/04 13:48
نماینده پارلمان عراق: تظاهرات امروز پیامی به ترامپ است

نماینده پارلمان عراق: تظاهرات امروز پیامی به ترامپ است

یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون» تأکید کرد که تظاهرات میلیونی امروز پیامی به رئیس‌ جمهور آمریکاست مبنی بر اینکه «در امور داخلی ما دخالت نکن».

«علاء الربیعی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف سائرون گفت که تظاهرات میلیونی امروز که همه اقشار مختلف ملت عراق از همه استان‌ها در آن مشارکت دارند، آشکارترین پیام این ملت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص مخالفت با حضور نیروهای این کشور در عراق است.

الربیعی در مصاحبه با وبگاه «السومریه نیوز» افزود که «مسئولان آمریکا می‌گویند که دولت پیشبرد امور عراق گفته‌اند که طرح خروج نیروهای خارجی را اجرا نخواهند کرد اما پس از مصوبه پارلمان درباره ضرورت خروج نیروهای خارجی و تظاهرات امروز ملت در مخالف با حضور اشغالگران دیگر هیچ توجیهی برای باقی ماندن این نیروها در خاک عراق باقی نماند».

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که تظاهرات امروز پیامی مسالمت‌آمیز به جامعه جهانی در خصوص مخالفت با دخالت در امور عراق، مخالفت با متجاوزان به حاکمیت کشور و حضور نیروهای آمریکای در خاک این کشور و نیز پیامی به ترامپ است مبنی بر اینکه در امور داخلی ما دخالت نکن.

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق امروز برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی