شناسه خبر : 40831
تاریخ انتشار : 1398/11/03 13:46
واکنش بغداد به تحرک نظامیان آمریکایی برای استقرار پاتریوت در عراق

واکنش بغداد به تحرک نظامیان آمریکایی برای استقرار پاتریوت در عراق

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق با تحرکات نظامیان آمریکایی برای استقرار سامانه‌های پاتریوت در عراق مخالفت کرد.

 به نقل از النهرین، کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق با استقرار سامانه‌های پاتریوت از سوی نظامیان آمریکایی در عراق مخالفت کرد.

وی افزود: پارلمان عراق نماینده همه طیف‌ها است و تصمیم خروج نیروهای آمریکایی رأی همه است از این رو هرگونه تلاش برای استقرار سامانه‌های پاتریوت از سوی نظامیان آمریکایی در پایگاه‌هایشان یا افزایش توان جنگی آنها به هر شکلی مردود است و ما آنرا تجاوز به حاکمیت کشور تلقی می‌کنیم.

علیوی تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی نامشروع است و تصمیم پارلمان روشن است و توپ هم اکنون در زمین دولت برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی است و اگر اجرایی نشود واکنش در همه جبهه‌ها خواهد بود از جمله شکایت به سازمان ملل و سازمان‌های اسلامی دیگر با هدف اخراج نیروهای آمریکایی.

وی با اشاره به تظاهرات میلیونی فردای ملت عراق علیه آمریکاییها اعلام کرد: تظاهرات میلیونی فردا به مثابه پیامی عراقی به نیروهای آمریکایی است که ملت مخالف حضور آنها هستند و وقت عقب نشینی آنها فرا رسیده است.

علیوی گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق غیرقانونی است.

گفتنی است که رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند که پنتاگون قصد استقرار سامانه‌های پاتریوت در پایگاه‌های خود در عراق را دارد.


خبرگزاری مهر
کلید واژگان
عراق
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی