شناسه خبر : 40830
تاریخ انتشار : 1398/11/03 13:39
نماینده لبنانی، توییت وزیر خارجه آمریکا علیه حزب‌الله را پاسخ داد

نماینده لبنانی، توییت وزیر خارجه آمریکا علیه حزب‌الله را پاسخ داد

یک نماینده لبنانی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا خطاب به وی گفت، اگر از دروغ‌هایت علیه حزب‎الله دست برداشتی از مردم لبنان بخواه که از این جنبش حمایت نکنند.

 «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به تشکیل دولت در لبنان، خود را جای مردم این کشور گذاشت و به نیابت از آنها گفت، آنها خواستار مسیری جدید هستند.

پامپئو در این اقدام مداخله‌آمیز در توییتر نوشت: «قدرت هر دولتی به اقدامات و پاسخگویی آن به خواسته‌های مردم بستگی دارد. مردم لبنان خواستار مسیر جدیدی هستند».

وی در ادامه مدعی شد تنها دولتی که قادر به اصلاحات ملموس در لبنان باشد می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را بازگردانده و منجر به از سرگیری کمک‌های بین‌المللی به لبنان شود. پامپئو سپس ادعا کرد: «اعتراض‌های کنونی در لبنان به حزب‌الله می‌گوید: بس است».

«ابراهیم الموسوی» نماینده پارلمان لبنان و وابسته به فراکسیون حزب‌الله «الوفاء للمقاومه» در واکنش به ادعاهای واشنگتن در توییتر خود خطاب به پامپئو نوشت: «اگر تو از دروغ‌ها و تبلیغات گمراه‌کننده‌ات  علیه حزب‌الله دست برداشتی آنگاه از لبنانی‌ها بخواه که به او (حزب‌الله) بگویند بس است؛ تو میدانی که اکثر لبنانی‌ها از حزب‌الله حمایت می‌کنند. تمام جهان به کشور تو می‌گوید بس است اما شما در حمایت از حملات، اشغالگری و دیکتاتوری در سرتاسر جهان ادامه می‌دهید».

دولت لبنان یکم بهمن ماه با بیست وزیر تشکیل شد و حزب‌الله در این دولت دو وزیر و جریان وابسته به رئیس‌جمهور شش وزیر دارد.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی