شناسه خبر : 40824
تاریخ انتشار : 1398/11/03 12:37
دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با نخست وزیر سوریه

دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با نخست وزیر سوریه

محسن حاجی میرزایی، در دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه، باردیگر بر حمایت ایران از سوریه در اجرای طرح های توسعه اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد

وزیران آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق دیدار کردند. محسن حاجی میرزایی و عماد العزب وزیران آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این دیدار بر علاقه مندی تهران و دمشق برای گسترش همکاری‌های دو جانبه و استفاده از تجربیات یکدیگر تاکید کردند.

دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با نخست وزیر سوریه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، وزیر آموزش و پرورش کشورمان در دیدار با عماد خمیس، نخست وزیر سوریه باردیگر بر حمایت ایران از سوریه در اجرای طرح‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد و آمادگی تهران را برای مشارکت در ارتقای نظام آموزشی و توسعه پژوهش‌های علمی سوریه، یادآور شد. وی استقامت نهاد‌های نظام آموزشی سوریه در برابر عملیات خرابکارانه گروه‌های تروریستی و تاکید کارگزاران نظام آموزشی سوریه در انتقال دانش و آموزش علوم به نسل‌های جوان را ستود.

عماد خمیس نیز در این دیدار، استفاده از تجربه ایران در زمینه تربیت معلم و برقراری ارتباط میان دانش آموزان و بازار کار، از طریق تشویق آنان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را خواستار شد. وی با اشاره به اهمیت توسعه و تربیت منابع انسانی برای مقابله با پیامد‌های جنگ نیابتی گروه‌های تروریستی علیه کشورش، تصریح کرد، دمشق خواهان بهره گیری از توانمندی‌های ایران اسلامی در زمینه سازندگی پس از جنگ به ویژه در بازسازی و مقاوم سازی مدارس است. در سایه نظام آموزشی مقاوم می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و مخدوش کردن ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی جوانان مقابله کرد.
وی همکاری با کشور‌های دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران در بازسازی مدارس مناطق جنگ زده کشورش را خواستار شد و برپایی کارگروه‌های مشترک به منظور ریشه دار کردن فرهنگ ضد تروریسم در نسل جوان را ضروری دانست.وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه دیدار‌هایی با حموده صباغ رئیس مجلس و غسان ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه خواهد داشت.وی در پایان دومین دور مذاکرات با همتای سوری خود، یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری‌های دوجانبه برای ارتقای نظام آموزشی و تربیتی این کشور امضا خواهند کرد.


آمادگی برای بازسازی واحد‌های آموزشی سوریه
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی واحد‌های آموزشی سوریه که بر اثر جنایات جنگی تروریست‌های تکفیری داعش آسیب دیده است، خبر داد.
 

"محسن حاجی میرزایی" در بدو ورود به فرودگاه به دمشق در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به تجربیات کشورمان در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحد‌های آموزشی که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام، دچار خسارات فراوان شده بود، آماده همکاری وانتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.
وزیر اموزش و پرورش کشورمان که پس از تصدی وزارت آموزش و پرورش، سوریه را به عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از تولید محتوای آموزشی و تربیت معلمان به عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق نام برد.
حاجی میرزایی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش و پرورش، به شکل گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت خواهد انجامید که بی شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در راس هیات ارشد از این وزاتخانه برای انجام سفری سه روزه به سوریه، وارد دمشق شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال "دارم طباع" معاون وزیر آموزش و پرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.
دیدار با عماد العزب وزیر آموزش و پروش سوریه، آغاز برنامه کاری حاجی میرزایی وهیئت همراه در این سفر خواهد بود تا دو طرف درباره بند‌های تفاهم نامه‌ای که قرار است، در پایان این سفر، میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش دو کشور امضا شود، به گفتگو بپردازند.
همچنین وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این سفر با عماد خمیس نخست وزیر، حموده صباغ رئیس مجلس و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیئت عالی وزارت آموزش و پرورش کشورمان قرار است از موزه مدرسه سوریه و مجتمع آموزش امام خمینی (ره) در دمشق بازدید کند و در پایان این سفر به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب کبری و حضرت رقیه خاتون سلام الله علیهما مشرف شوند.


خبرگزاری صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی