شناسه خبر : 40779
تاریخ انتشار : 1398/11/02 19:37
نیروهای شرق لیبی از سرنگونی یک «پهپاد ترکیه‌ای» خبر دادند

نیروهای شرق لیبی از سرنگونی یک «پهپاد ترکیه‌ای» خبر دادند

شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر، اعلام کردند که یک پهپاد متعلق به ترکیه را منهدم کرده‌اند.

 به گزارش نورنیوز- نیروهای شرق لیبی از سرنگونی یک «پهپاد ترکیه‌ای» خبر دادند شبه‌نظامیان شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» شامگاه چهارشنبه از ساقط کردن یک فروند پهپاد خبر دادند. «احمد المسماری» از فرماندهان نیروهای شرق لیبی که خود را «ارتش ملی لیبی» می‌نامند، با اعلام این خبر گفت که این پهپاد از پایگاه هوایی «معیتیقه» برخاسته بود و هدف گرفته شد.

به گزارش وبگاه خبری «الوسط» لیبی، المسماری مدعی شد که این پهپاد ترکیه‌ای قصد داشت به پایگاه نیروهای شرق لیبی در طرابلس حمله کند. درگیری‌های نیروهای شرق و غرب لیبی با کنفرانس برلین هم متوقف نشد؛ کنفرانسی که با حضور رهبران کشورهای مختلف از جمله روسیه، آلمان، فرانسه،‌ ترکیه و مصر در برلین برگزار شد و در آن توافق شد که از هیچ یک از طرف‌های درگیری در لیبی حمایت نشود و زمینه برای توقف درگیری مهیا شود.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا هر چه سریعتر درگیری‌ها را متوقف و بر سر آتش‌بس به توافق دست یابند. همزمان، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از شورای امنیت و سازمان ملل خواسته تا به طرف‌های درگیری در لیبی جهت توقف درگیری‌ها فشار وارد کنند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ به دلیل عملیات نظامی آمریکا و غرب به این کشور که منجر به سرنگونی معمر قذافی شد، همواره صحنه جنگ و درگیری است. این کشور اکنون تحت اداره دو دولت موازی در شرق( به پایتختی طبرق) و غرب (به پایتختی طرابلس) قرار دارد. هر یک از دو دولت مستقر در لیبی از حمایت‌های بین‌المللی برخوردارند.

کشورهایی مانند ترکیه، قطر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت غربی به ریاست «فایز السراج» پشتیبانی سیاسی و نظامی و کشورهایی مانند مصر، امارات و عربستان، فرانسه و روسیه از دولت شرق به ریاست «عبدالله الثنی» حمایت می‌کنند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی