شناسه خبر : 40755
تاریخ انتشار : 1398/11/02 15:17
جانسون رویکرد بی‌بی‌سی را به فاکس‌نیوز تغییر می‌دهد

جانسون رویکرد بی‌بی‌سی را به فاکس‌نیوز تغییر می‌دهد

هم‌زمان با اعلام کناره‌گیری مدیرکل بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی، مشاور ارشد بوریس جانسون درصدد تغییر سیاست‌های این شبکه و تبدیل آن به مدل رابطه فاکس‌نیوز و دونالد ترامپ است.

اندیشکده منتصب به «دومینیک کامینگ» خواستار پایان دادن به شکل کنونی فعالیت‌های بی‌بی‌سی و گرایش بیشتر آن به اندیشه‌های دست راستی شده است.

کامینگ که از افراد بسیار نزدیک به جانسون به‌شمار می رود، پیشتر در کسوت ریاست همین اندیشکده موسوم به «انجمن مرزهای جدید» بر ضرورت تبدیل بی‌بی‌سی به شبکه‌ای مشابه فاکس نیوز تاکید کرده بود.

شماری از نمایندگان مجلس انگلیس دیروز(سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه) با طرح اندیشکده کامینگ مخالفت کرده و تاکید کردند که این اقدام، گمانِ تغییر ساختار بی‌بی‌سی توسط دولت را تقویت می‌کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که هم‌زمان با یکصدمین سالگرد تاسیس بی‌بی‌سی، « تونی هال » مدیرکل این شبکه پس از هفت سال اعلام کرد که از مقام خود کناره گیری می‌کند.
او با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم را از روی ناچاری گرفته است

اندیشکده کامینگ تاکید دارد که در قالب جدید بی‌بی‌سی، ممنوعیت تبلیغات سیاسی باید حذف شده تا جریان‌ها و نحله‌های مختلف سیاسی به ویژه جریان دست راستی، ارتباط نزدیک‌تری با مردم برقرار کنند.
او در عین حال پیشنهاد کرده که اعضای دولت باید از حضور در برنامه‌های شبکه پرطرفدار رادیویی بی‌بی‌سی۴ پرهیز کنند.

« بن برادشاو » وزیر پیشین فرهنگ انگلیس می‌گوید، کامینگ و نزدیکانش قصد دارند تا بی‌بی‌سی را به فاکس نیوز تبدیل کنند؛ اما به گفته او این شبکه متعلق به مردم است و «مایل نیستند که سرمایه آنها به افرادی همچون روپرت مورداک  واگذار شود»

کامینگ در سال ۲۰۱۳ میلادی در وبلاگ خود از شیوه پوشش جانب‌دارانه اخبار بی‌بی‌سی به نفع ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود.
او آن زمان، خواستار راه‌اندازی پویشی شد که این شبکه به صدای جریان دست راستی تبدیل شود.  

بوریس جانسون از حدود یک ماه پیش که در انتخابات پارلمانی انگلیس پیروزی خیره کننده‌ای را کسب کرد، شتاب فزاینده‌ای را به دنباله‌روی و تطبیق سیاست‌های لندن با واشنگتن داده است.

او تاکنون چهار گام شامل انعقاد قرارداد ۴ میلیارد پوندی، برای واگذاری شرکت دفاعی انگلیس به آمریکا، منع قانون فیلمبرداری از داخل دادگاه‌های انگلیس به سبک ایالات متحده، پیشنهاد طرح جایگزین کردن برجام با توافق ترامپ و تحریم حزب‌الله لبنان به پیروزی از آمریکا را برداشته است.

با توجه به محبوبیت شبکه فاکس‌نیوز برای دونالد ترامپ، به نظر می‌رسد دولت کنونی لندن نیز قصد دارد تا از برهه تغییر مدیریت بی‌بی‌سی برای منافع کاخ سفید بهره‌برداری کند.


خبرگزاری ایرنا
کلید واژگان
جانسونبی‌بی‌سی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی