شناسه خبر : 40718
تاریخ انتشار : 1398/11/02 11:16
نماینده عراقی: اعتراضات عراقی است اما آمریکا آن را ضد ایرانی القا می‌کند

نماینده عراقی: اعتراضات عراقی است اما آمریکا آن را ضد ایرانی القا می‌کند

یک نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه تظاهرات‌ها در کشورش صرفاً عراقی است، تقلای آمریکا برای القای ایران‌ستیزی در جریان این اعتراضات را محکوم کرد.

«فاضل الفتلاوی» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق، تلاش‌های آمریکا برای القای این امر را که تظاهرات‌های عراق ضد ایرانی است، رد کرد.

الفتلاوی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: خواست شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز صرفا عراقی است و ابتدا در اعتراض به خدمات محدود بود و در ادامه، مطالبات سیاسی از جمله اصلاح قانون انتخابات و قانون کمیساریای انتخابات و برگزاری انتخابات زودهنگام و انتخاب نخست‌وزیری مقبول برای دوره انتقالی به آن افزوده شد.

این نماینده عراقی توضیح داد: اما آمریکایی‌ها اصرار دارند که این تظاهرات‌ها را ضد ایرانی نشان دهند. ما به عنوان نمایندگان ملت عراق، این امر را رد می‌کنیم و همچنین مخالف تبدیل شدن کشورمان به کانون درگیری میان آمریکا و ایران هستیم. ما نمی‌خواهیم عراق وارد درگیری‌های سیاسی شویم و اجازه نخواهیم داد که در پی تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی ازعراق، کشورمان به میدان درگیری میان آمریکا و ایران تبدیل شود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، هفته پیش در اظهاراتی مداخله‌جویانه، ادعا کرده بود: شیعیان عراق در کربلا و نجف تظاهرات می‌کنند زیرا عراقی مستقل و دارای حاکمیت می‌خواهند. ما تظاهرات مردم عراق را رصد می‌کنیم و از مطالبات آنها حمایت می کنیم.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی