شناسه خبر : 40697
تاریخ انتشار : 1398/11/02 09:42
کارشکنی‌ جمهوری خواهان در استیضاح ترامپ

کارشکنی‌ جمهوری خواهان در استیضاح ترامپ

آدام شیف رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از روند برگزاری استیضاح ترامپ در مجلس سنا گفت: جمهوری‌خواهان روند استیضاح ترامپ را ناعادلانه پیش می‌برند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آدام شیف که یکی از حامیان جدی خروج ترامپ از کاخ سفید بوده است در جمع خبرنگاران با انتقاد از روند برگزاری استیضاح رییس جمهوری در مجلس سنا گفت: چنین روندی یک دادگاه عادلانه را تعیین نمی‌کند، و مردم آمریکا ناامیدانه به این نوع از برگزاری دادگاه نگاه می‌کنند.  

شیف در ادامه افزود: ما امروز به عنوان مدیران محاکمه ترامپ درخواست تجدید نظر از طرف سناتورها هستیم تا به سوگندی که خورده اند،  عمل کنند زیرا در جلسات دادگاه باید عدالت بی‌طرفانه انجام شود و یک محاکمه عادلانه برگزار شود.  
رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز نهادهای اطلاعاتی این کشور را متهم کرد که از ارائه اسنادی که در استیضاح دونالد ترامپ مؤثر است، خودداری می‌کنند.  

شیف نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا، یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه «ای. بی. سی» گفت: به نظر می‌رسد که این نهادها در برابر فشار دولت تسلیم شده‌اند.  

وی ادامه داد: «آژانس امنیت ملی» بطور مشخص از ارایه اسنادی که به مسؤولیت‌های نظارتی ما در رابطه با اوکراین مرتبط است، خودداری می‌کند. این نهاد از ارائه اسناد به سناتورها نیز امتناع می‌کند. این موضوع عمیقاً نگران‌کننده است.

به گفته وی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «آژانس مرکزی اطلاعات»  (سیا) نیز همین رویکرد را در پیش گرفته است.  

ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند.  

هدف از این اقدام، لطمه زدن به اعتبار بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ عنوان شده است.  

ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را مشروط به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن فرزند جو بایدن کرده بود.  

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم کردند.  

این دو اتهام به عنوان بندهای استیضاح شناخته می‌شود که «آدام شیف» رییس کمیته اطلاعاتی سنا پنجشنبه شب با حضور در سنا این بندها را قرائت کرد و آغاز روند محاکمه ترامپ را کلید زد.  


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی