شناسه خبر : 40441
تاریخ انتشار : 1398/10/29 12:30
طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

یک کارشناس امنیتی عراق درباره نقشه واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان این کشور، مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، هشدار داد.

«کریم الخیکانی» کارشناس امنیتی عراق درباره تحرکات واشنگتن و تلاش در شورای امنیت سازمان ملل برای تحمیل ابقای نیروهای آمریکایی در عراق هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: واشنگتن به دنبال انتقال شماری از سرکرده‌های داعش که در پایگاه‌های خود به ویژه در «التنف» و «الحسکه» آموزش داده، به عراق است. آمریکا به منظور در هم شکستن تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان خارجی از کشور، پس از انتقال شماری از ایادی تروریستی‌اش به عراق و انجام عملیات‌های تروریستی، در شورای امنیت تحرکاتی را آغاز می‌کند و این تصور را القاء می‌کند که عراق همچنان تهدید نخست برای جهان به شمار می‌رود و ضرورت دارد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این تروریسم، همچنان در عراق باقی بمانند.

الخیکانی گفت: نیروهای امنیتی در قبال این اقدامات و طرح‌های واشنگتن، باید در مناطق مختلف بیش از پیش مستقر شوند و دولت عراق نیز هرچه سریعتر، سامانه‌های پدافندی را خریداری  و نیروهای امنیتی را به خوبی مجهز کند. همچنین با روسیه یا چین، توافقنامه‌های برای خرید بالن‌های شناسایی و دوربین‌های حرارتی دوربرد امضاء شود تا تحرکات تروریست‌ها در نوار مرزی مشترک با روسیه زیر نظر گرفته شود.

امروز «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار» نیز ، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از سرکرده‌های داعش از سوریه به «وادی حوران» و صحرای غربی این استان، پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، و تلاش برای احیای داعش با نامی جدید خبر داد.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
آمریکاعراق
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی