شناسه خبر : 40426
تاریخ انتشار : 1398/10/29 11:17
220 زخمی در ناآرام‌ترین شب بیروت از زمان آغاز تظاهرات در لبنان

220 زخمی در ناآرام‌ترین شب بیروت از زمان آغاز تظاهرات در لبنان

صلیب سرخ لبنان از زخمی شدن 220 نفر در درگیری‌های دیشب بیروت و انتقال 80 نفر آنها به بیمارستان خبر داد.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد، در درگیری‌های شدید شنبه شب (دیشب) میان نیروهای امنیتی این کشور و معترضان در میدان «النجمه» واقع در مرکز بیروت ۲۲۰ نفر زخمی شدند که ۸۰ نفر آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند و ۱۴۰ نفر نیز در محل درگیری‌ها درمان شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و معترضان که خشونت‌آمیزترین آنها از زمان آغاز تظاهرات در لبنان بود، دیشب پس از ساعاتی آرام گرفت.

درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که معترضان در برابر مقر پارلمان در میدان النجمه تجمع کردند و بنا به گزارش رسانه‌های لبنانی معترضان اقدام به پرتاب سنگ و ترقه، میله آهنی و امثال آن علیه نیروهای امنیتی کردند.

نیروهای امنیتی هم برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و آب فشار قوی استفاده کردند و حصاری از سیم خاردار در ورودی‌های مقر پارلمان لبنان و برخی سازمان‌ها ایجاد کردند.

دیشب همچنین شاهد آتش سوزی در پارکینگ خودروها و مغازه‌های تجاری و چادرهای معترضان بود. فرماندهی پلیس پارلمان برخی اخبار مبنی بر آنکه پلیس پارلمان چادرهای معترضان در میدان‌های «الشهدا و ریاض الصلح» را آتش زده ، تکذیب کرد.

گروه «لحقی» که از جمله گروه‌های حامی برگزاری تظاهرات در لبنان است، از مردم این کشور خواسته با شرکت در تظاهرات خواستار کنار رفتن «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف و مأمور شدن شخصیتی مستقل شوند.

تظاهرات در لبنان در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی از بیست و پنجم مهرماه آغاز و اکنون وارد چهارمین ماه خود شده است. «سعد الحریری» در هفتم آبان استعفا داد و حسان دیاب در بیست و هشتم آذر مأمور به تشکیل دولت شد.

گرچه گمانه‌زنی مبنی بر تشکیل دولت تا جمعه (دو روز پیش) مطرح شده بود اما وجود موانعی در این مسیر باعث شد این امر محقق نشود.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی