شناسه خبر : 40337
تاریخ انتشار : 1398/10/28 12:14
سیاه پوستان آمریکا ترامپ را نژادپرست می‌دانند

نتیجه یک نظرسنجی

سیاه پوستان آمریکا ترامپ را نژادپرست می‌دانند

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، بیشتر از 80 درصد سیاه پوستان آمریکا دونالد ترامپ را فردی نژادپرست می‌شناسند.

براساس یافته های نظرسنجی مشتکر  "واشنگتن پست" و شرکت بازاریابی جهانی " ایپسوس"، بیشتر از ۸۰ درصد سیاه پوستان آمریکا "دونالد ترامپ"‌ را "نژادپرست" می شناسند و معتقدند که رئیس جمهوری کنونی کشورشان معضل نژادپرستی را در آمریکا دامن زده است.
علاوه بر موضوع نژادپرستی، این نظرسنجی نشان داده است که ۹۰ درصد سیاه پوستان آمریکا از برآیند کلی عملکرد سه ساله ریاست جمهوری ترامپ راضی نیستند.
طبق نتایج نظرسنجی، ۶۵ درصد پرسش شوندگان گفته اند که به ویژه در شرایط کنونی، سیاه پوست بودن در آمریکا اتفاق خوشایندی نیست.
۷۷ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هم گفته اند که شرایط کنونی در آمریکا بر وِفق مراد سفیدپوستان است.
تنها ۱۶ درصد پرسش شوندگان معتقدند کودکانی که امروز در آمریکا سیاه پوست به دنیا می آیند "بخت و اقبال با ایشان یار است که استانداردهای زندگی شان مرفه است".
اما ۷۵ در صد می گویند که امروز بخت و اقبال فقط با کودکان سفید پوست یار است.
اما نظر ترامپ به غیر از همه اینهاست.
ترامپ ادعا می کند از روزی که او بر سر کار آمده است؛ جامعه سیاه پوستان آمریکا به شرایط زندگی بهتری رسیده اند. او اشاره می کند که تا قبل از دوران ریاست جمهوری اش نرخ اشتغال سیاه پوستان به نحوی تاریخی پایین بود اما از روزی که او بر مسند کار نشسته است این وضعیت فرق کرده است.   ترامپ می گوید که او بیشتر از تمام روسای جمهور سابق آمریکا برای سیاه پوستان کار کرده است.

نتایج علمی نظرسنجی، با ادعاهای ترامپ درباره سیاه پوستان آمریکا همخوانی ندارد.
این نظرسنجی در تاریخ ۸-۲ ژانویه /  ۱۸-۱۲ دی/  با مشارکت ۱۹۸۸ نفر از سیاه پوستان آمریکا انجا شده و حاشیه خطای این نظرسنجی،  مثبت و منفی ۳.۵ درصد است.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی