شناسه خبر : 40296
تاریخ انتشار : 1398/10/27 21:02
"چگونه رهبر انقلاب ترفند دوگانه جعلی دشمن را خنثی کردند؟"

نورنیوز بررسی کرد؛

"چگونه رهبر انقلاب ترفند دوگانه جعلی دشمن را خنثی کردند؟"

سخنان امروز رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، در عین صلابت و اقتدار، هم تسلایی بود بر دل‌های نگران امت اسلامی، هم سرشار بود از امید به آینده روشن و تحقق وعده‌های الهی و هم آبی بود بر آتش فتنه‌ای که اتاق فکرهای عملیات روانی دشمن مترصد برافروختن آن بودند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: از اواسط هفته که زمزمه حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران به مرور در رسانه‌ها منتشر شد، رسانه‌های معاند بلافاصله به تکاپو افتاده و با تمرکز بر فاصله ۸ ساله این خطبه با خطبه قبل، سعی کردند اینگونه القا کنند که چون جمهوری اسلامی ایران در بن‌بست قرار گرفته است، رهبری می‌خواهد راهکارهایی را برای برون رفت از شرایط کنونی مطرح کند.

این رسانه‌ها با اتکا به همین استدلال، در یک حرکت پرحجم و با برنامه‌های زنده و مستقیم، بر این نکته تمرکز کردند که ایشان قرار است مطالب خاص و مهمی را مطرح کنند.

از سویی؛ برخی رسانه‌های داخلی نیز به نوعی در این تله روانی قرار گرفته و ناخواسته این خط خبری را پر رنگ کردند.

"چگونه رهبر انقلاب ترفند دوگانه جعلی دشمن را خنثی کردند؟"

سناریوی رسانه‌های دشمن اما بر دو نقشه (پلن) موازی استوار بود: 

الف) اگر رهبری راهبرد خاصی را که نشان دهنده حساس شدن ایران نسبت به شرایط کنونی است مطرح کردند، آنها به صورت متمرکز و پرحجم به نقد آن راهبرد پرداخته و با کافی ندانستن آن، وارد فاز مطالبه‌سازی جدید شده و اینگونه القا کنند که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ناتوانی در ادامه تقابل، چاره‌ای جز تغییر راهبرد و کوتاه آمدن ندارد.

ب) اگر هم رهبری راهبرد جدیدی مبتنی بر تسلط بر اوضاع ارائه ندادند، آنها روی این موج تبلیغ کنند که ایران به دلیل ترس یا ناتوانی، به بن بست رسیده و هیچ راهکاری برای عبور از بحران ندارد. 

نکته آنکه؛ غایت و خروجی عملیات روانی هر دو نقشه، عمدتا معطوف بر افکار داخل ایران و البته ملت‌های منطقه و محور مقاومت بود، تا از این رهگذر، ضمن القاء یأس و ناامیدی، هدف «ناتوان جلوه دادن ایران» امتداد یابد.  

بررسی سخنان رهبر انقلاب در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران اما؛ نشان داد که ایشان نه تنها اساسا جمهوری اسلامی را در معرض بحران نمی‌بینند، بلکه معتقدند آن چیزی که دشمن را در ۴۱ سال گذشته ناکام گذاشته همین راهبرد تقویت توان داخلی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن است؛ زیرا تمام  فشارها و خباثت‌ها دشمن طی سال‌های گذشته همواره وجود داشته، اما ملت ایران با وجود همه این فشارها هر روز قدرتمندتر از گذشته شده است.

اشاره رهبر انقلاب به «ایام‌الله» هم با همین منطق مطرح شد، به این معنا که آنچه پیروز این میدان را مشخص خواهد کرد، منحصر به داشته‌های این دنیایی نیست، بلکه این دست یاری خداوند است که به دلیل «اخلاص» و «تقوای الهی»، در بزنگاه‌ها تجلی پیدا می‌کند و ورق را برمی‌گرداند.  

اشاره ایشان به حضور دهها میلیونی مردم در تشییع سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در ایران و حضور صدها هزار نفری مردم در سایر کشورهای جهان و همچنین پاسخ محکم به اقدام نظامی آمریکا که هیبت و حیثیت آمریکا را فرو ریخت نیز با همین منطق تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب، البته در ادامه، شرط لازم بهره‌مندی مدام از این الطاف الهی را با اشاره به مفهوم قرآنی «صبار شکور»، شکر دائم نعمات الهی عنوان کرده و بر این نکته تاکید کردند که ملت عزیز ایران باید همتش این باشد که قوی شود زیرا تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که سخنان امروز رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، در عین صلابت و اقتدار، هم تسلایی بود بر دل‌های نگران امت اسلامی، هم سرشار بود از امید به آینده روشن و تحقق وعده‌های الهی و هم آبی بود بر آتش فتنه‌ای که اتاق فکرهای عملیات روانی دشمن مترصد برافروختن آن بودند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی