شناسه خبر : 40291
تاریخ انتشار : 1398/10/27 17:55
آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی‌کند

آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی‌کند

ساعت 24 -وزیر دفاع آلمان به صورت غیر مستقیم تهدیدهای آمریکا علیه اروپا برای خروج از برجام را تایید کرده و سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر ایران را رد کرد.

به گزارش نورنیوز به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگرت کرامپ-کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان که روز گذشته (پنج شنبه) به لندن سفر کرده بود با "بن والاس"، همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کرد. همکاری های سیاسی-امنیتی بین بروکسل-لندن بعد از برگزیت از موضوعاتی بود که این دو مقام اروپایی درباره آن بحث و گفتگو کردند.

وزیر دفاع آلمان در سفر به لندن همچنین با وزیر امور خارجه این کشور درباره موضوعاتی مانند تحولات ایران و عراق گفتگو کرد. "کارن بائر" تاکید کرد که برلین منتظر دریافت پاسخی از طرف بغداد درباره لزوم عقب نشینی نیروهای بین المللی از این کشور است. وی در عین حال از آمادگی کشورش برای ادامه کمک‌ها به عراق خبر داد. کارن بائر همچنین در لندن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آلمان در اقدام خود برای فعال سازی مکانیسم حل اختلافات در برجام تحت فشار و تهدید آمریکا قرار گرفته است، پاسخ جسته و گریخته‌ای داده و البته وجود این گونه تهدیدها از طرف ترامپ را تایید کرد.

به این ترتیب وی به شکل غیر مستقیم گزارش "واشنگتن پست" در باره تهدید ترامپ به تحریم تجاری سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا را تأیید کرد. وی در پاسخ به خبرنگاری که در این باره سوال کرده بود، گفت: «این موضوع به نسبت آن‌که شما آن را چطور تفسیر کنید یک بحث یا یک تهدید تلقی می‌شود.» آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام به بهانه نقض این توافق از طرف ایران خبر دادند.

فعال شدن این ساز و کار گام نخست فعال شدن "مکانیسم ماشه" محسوب می‌شود که می‌تواند در صورت نرسیدن طرفین به توافق، پرونده را به شورای امنیت کشانده و باعث بازگشت خودکار تمامی تحریم‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده در قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران شود. وزیر دفاع آلمان همچنین در لندن مدعی شد که اتحادیه اروپا بخشی از میدان مبارزه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبوده و به وظایف خود در این مناقشات عمل می‌کند. وی همچنین به مسئله برگزیت پرداخته و از یک مشارکت ممتاز با انگلیس در پروژه های تسلیحاتی بعد از برگزیت سخن گفت.

وی این طور توضیح داد که این بدین مفهوم است که بعد از برگزیت، انگلیس از برنامه های تسلیحاتی اتحادیه اروپا مستثنی نخواهد شد، چرا که هیچ گونه مقررات منطقی برای کشور ثالث در این باره وجود ندارد. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، لندن دسترسی به بسیاری از پروژه های تسلیحاتی اروپا را از دست خواهد داد و در حال حاضر کشورهای اروپایی در این باره با هم گفتگو می کنند که آیا و چگونه لندن بعد از برگزیت در این پروژه ها مشارکت خواهد داشت. وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که اروپا باید انگلیس را در این همکاری ها به عنوان یک کشور ثالث و البته شریک ممتاز بپذیرد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی