شناسه خبر : 39936
تاریخ انتشار : 1398/10/23 17:04
تقلای نظامیان آمریکایی در پاکسازی «عین الاسد » پس از حمله موشکی ایران

یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد:

تقلای نظامیان آمریکایی در پاکسازی «عین الاسد » پس از حمله موشکی ایران

خبرنگاران یک رسانه غربی پس از بازدید از پایگاه «عین الاسد» از تقلای نظامیان آمریکا جهت پاکسازی این مکان از آثار به جا مانده پس از حمله موشکی ایران خبر دادند.

 به گزارش نورنیوز-تقلای نظامیان آمریکایی در پاکسازی «عین الاسد » پس از حمله موشکی ایران خبرنگاران یک رسانه غربی پس از بازدید از پایگاه «عین الاسد» از تقلای نظامیان آمریکا جهت پاکسازی این مکان از آثار به جا مانده پس از حمله موشکی ایران خبر دادند.

تقلای نظامیان آمریکایی در پاکسازی «عین الاسد » پس از حمله موشکی ایران یک خبرگزاری آمریکایی روز دوشنبه از تکاپوی نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» جهت پاکسازی این تاسیسات از آثار برجامانده حملات موشکی ایران خبر داد. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نظامیان آمریکایی امروز در حال پاکسازی پایگاه عین الاسد از بقای برجامانده از حمله موشکی هفته گذشته ایران بودند.

این پایگاه در غرب عراق واقع و مقر استقرار نظامیان آمریکایی در غرب عراق و در استان الانبار، در 180 کیلومتری بغداد است. بنابر گزارش‌ها، حدود 1500 نظامی آمریکایی و ائتلاف ضد داعش آمریکا در این پایگاه مستقرند. این پایگاه چهارشنبه گذشته در پاسخ به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت. این منبع خبری به نقل از خبرنگاران خود که موفق به بازدید از این پایگاه نظامی شده بودند نوشت که بعد از حمله موشکی ایران، چاله‌های بزرگی در پایگاه عین الاسد ایجاد شده و برخی خودروهای حمل و نقل نظامی سنگین حین حملات موشکی ایران آسیب دیدند.

این خبرنگاران همچنین از فعالیت لیفتراک‌ها در جمع آوری سنگ‌های بزرگ و انتقال آن‌ها به کامیون‌ها از یک منطقه بزرگ به مساحت یک ورزشگاه فوتبال خبر دادند. این پایگاه نظامی اولین بار از سوی نیروهای آمریکایی بعد از تهاجم سال 2003 این کشور به عراق در زمان ریاست «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق مورد استفاده قرار گرفت و بعدها مقر نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در نبرد علیه داعش شد. یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی عین الاسد، روز گذشته حمله تلافی‌جویانه ایران به این پایگاه نظامی آمریکایی را «ترسناک» توصیف کرد


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی