شناسه خبر : 39696
تاریخ انتشار : 1398/10/20 15:43
دستاورد بزرگ عملیات شهید سلیمانی

هادی محمدی:

دستاورد بزرگ عملیات شهید سلیمانی

جمهوری اسلامی ایران هم به آمریکا و هم به همه کشورهایی که در این 78 سال در اقصی نقاط دنیا هدف تجاوز آمریکا قرار گرفتند ثابت کرد و این درس را داد که می توان در برابر این قدرت به ظاهر قدر قدرت هم ایستاد و پاسخ مناسبی به جنایاتش داد.

بامداد یک شنبه هفتم دسامبر 1941 برابر با 16 آذر 1320 هواپیماهای جنگنده ژاپن در میانه جنگ جهانی دوم به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در جزیره پرل هاربر حمله و آن جا را بمباران کردند.

از آن زمان تا بامداد روز 18 دی ماه 98 برابر با 8 ژانویه 2020 بیش از 78 سال می گذرد و ایران با عملیات غرور آفرین شهید سلیمانی که دیروز انجام داد و پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا را موشک باران کرد، اولین کشوری است که پس از 78 سال رسما به نیروهای ارتش آمریکا حمله می کند و آن را رسما می پذیرد.

 این که در این عملیات چه تعداد از نیروهای اشغالگر آمریکایی کشته شدند یا این که دولت ترامپ پاسخ این اقدام تقابلی ایران را که در برابر اقدام جنگی ترامپ علیه فرمانده بزرگ ایران و منطقه انجام داد می دهد یا خیر یک موضوع است و در آینده نزدیک جوابش مشخص خواهد داشت اما نباید فراموش کرد در دنیایی زندگی می کنیم که 78 سال است آمریکا به هر بهانه ای به هر کشوری که می خواهد به دلیل دست بالای نظامی و سیاسی که دارد حمله کرده است و تاکنون نمونه ای دیده نشده که کشوری در برابر خوی تجاوز گری واشنگتن بتواند یا بخواهد پاسخ درخوری بدهد.

 سال هاست می شنویم در همین کشورهای همسایه ما که بعضا سلاح های راهبردی و کشتار جمعی هم دارند، آمریکا گاه و بی گاه مراسم عروسی یا دیگر تجمعات غیر نظامی را به بهانه مبارزه با تروریسم به خاک و خون می کشد اما این کشورها تاکنون جرئت مقابله با چنین جنایاتی را نداشته اند.

حالا جمهوری اسلامی ایران هم به آمریکا و هم به همه کشورهایی که در این 78 سال در اقصی نقاط دنیا هدف تجاوز آمریکا قرار گرفتند ثابت کرد و این درس را داد که می توان در برابر این قدرت به ظاهر قدر قدرت هم ایستاد و پاسخ مناسبی به جنایاتش داد.

تا همین جا ایران برنده این نبرد بزرگ بوده و آمریکایی که اعتقاد داشت هرجا پرچم این کشور نصب شده نمی تواند هدف حمله هیچ نیرویی قرار گیرد، حالا باید به فکر جمع کردن جنازه ها و مجروحانی باشد که عمودی به قتلگاه عین الاسد آمدند و افقی می روند.

افتضاحی بزرگ که نه تنها آبروی نداشته آمریکا در منطقه را بیش از پیش خدشه دار می کند بلکه زنگ خطری برای آینده سیاسی ترامپ خواهد بود تا او را بیش از گذشته به یاد سرانجام کارتر بیندازد.


خراسان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی