شناسه خبر : 39653
تاریخ انتشار : 1398/10/19 16:46
امضای دفتر یادبود شهید سلیمانی در سفارت ایران در پکن

امضای دفتر یادبود شهید سلیمانی در سفارت ایران در پکن

مراسم امضای دفتر یادبود شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرماندهقاسم سلیمانی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن پایتخت چین برگزار شد.

 به گزارش نورنیوز-امضای دفتر یادبود شهید سلیمانی در سفارت ایران در پکن امضای دفتر یادبود شهید سلیمانی در سفارت ایران در پکن پکن- ایرنا- مراسم امضای دفتر یادبود شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن پایتخت چین برگزار شد.

در این مراسم شمار زیادی از مقامات، سیاست‌ مداران و مردم چین با حضور در سفارت ایران در پکن دفتر یادبود شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را امضا و نسبت به مقام والای این شهید ادای احترام کردند. سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنین به مناسبت جان باختن ۱۴۶ تن از هموطنان ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، دفتر یادبود جداگانه ای نیز به این مناسبت برگزار کرد. شماری از دیپلمات های خارجی مستقر در جمهوری خلق چین هم در دو روز گذشته با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران دفتر یادبود شهید سلیمانی و همچنین جان باختگان حادثه صقوط هواپیمای اوکراینی را امضا کردند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه دیروز (چهارشنبه، ۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف در حال پرواز بود که پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند که ۱۴۶ تن آنها دارای گذرنامه ایرانی بودند. در همین حال شمار زیادی از مردم و نمایندگان اقشار مختلف چین نیز برای امضای دفتر یادبود و ادای احترام به فرمانده شهید نیروی قدس در سفارت ایران در پکن حاضر شدند و جنایات آمریکا در منطقه را محکوم کردند.

در همین حال روز سه شنبه نیز گروهی از ایرانیان مقیم چین با اهدا گل و روشن کردن شمع در داخل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی را گرامی داشتند. در این مراسم که با حضور دیپلمات ها و کارکنان سفارت، دانشجویان، تجار و ایرانیان مقیم چین برگزار شد تعدادی از اتباع خارجی نیز با حضور در سفارت ایران با مردم داغدار کشورمان که به خاطر ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اندوه هستند ابراز همدردی کردند. شرکت کنندگان در این آیین ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی و همرزمانش توسط آمریکا در عراق، خود را در غم مردم ایران شریک دانسته و با ملت ایران و خانواده های شهدا ابراز همدردی و همبستگی کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خبر داد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی