شناسه خبر : 39651
تاریخ انتشار : 1398/10/19 16:34
تحلیلگر فلسطینی: پاسخ ایران، اعتبار آمریکا در منطقه را از بین برد

یک تحلیلگر فلسطینی اعلام کرد:

تحلیلگر فلسطینی: پاسخ ایران، اعتبار آمریکا در منطقه را از بین برد

آنچه مهم‌تر از وارد کردن خسارت به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» است، این بود که آمریکا پس از پاسخ ایران ارزش خود را در منطقه از دست داد.

 به گزارش نورنیوز-تحلیلگر فلسطینی: پاسخ ایران، اعتبار آمریکا در منطقه را از بین برد یک تحلیلگر فلسطینی اعلام کرد، آنچه مهم‌تر از وارد کردن خسارت به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» است، این بود که آمریکا پس از پاسخ ایران ارزش خود را در منطقه از دست داد. تحلیلگر فلسطینی: پاسخ ایران، اعتبار آمریکا در منطقه را از بین برد«واصف عریقات» تحلیلگر فلسطین اعلام کرد، عملیات موشکی ایران علیه پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق بسیار ارزشمند بود زیرا درست همان مکانی را هدف گرفت که پهپاد استفاده شده برای ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه از آنجا بلند شده بود.

وی به شبکه فلسطینی «وطن» گفت: عین الاسد دومین پایگاه هوایی آمریکا از نظر وسعت است و گنجایش پنج هزار سرباز دارد، این پایگاه مجهز به سیستم امنیتی مرکزی و رادار است اما این رادارها متوجه موشک‌های آمریکایی نشدند و این ضربه‌ای دیگر برای آمریکایی است که به پدافند هوایی و سیستم‌های راداری خود می‌نازد. عریقات تأکید کرد، پس از این ضربه، ارزش آمریکا در منطقه از بین رفت و این مهم‌تر از کشته شدن نظامیان آمریکایی است. آمریکا نمی‌تواند به میزان خسارت‌های خود اقرار کند اما سیستم‌های امنیتی این پایگاه، پهپادها و زیرساخت‌های آن آسیب دیده‌اند به علاوه نظامیان آمریکایی که در این عملیات کشته شده‌اند.

وی ادامه داد، رژیم صهیونیستی برای خود نگران‌تر شده زیرا دریافته زمانی که این پایگاه هدف گرفته شده پس فرزند نازپرورده آمریکا یعنی «اسرائیل» هم هدف گرفته خواهد شد. عریقات گفت، بیش از هشتصد پایگاه آمریکایی در جهان وجود دارد که دویست عدد آن در اطراف ایران هستند و همین پایگاه‌ها بانک اول اهداف ایران هستند، هدف، نظامی نیست و بعد دیگری دارد، هدف خارج کردن نظامیان آمریکایی از منطقه است. ایران بامداد چهارشنبه (دیروز) با چندین فروند موشک پایگاه عین الاسد را هدف گرفت تا اولین پاسخ خود به ترور حاج قاسم و همرزمانش را داده باشد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی