شناسه خبر : 39535
تاریخ انتشار : 1398/10/17 20:45
اردوغان با اسد در مسجد اموی نماز می خواند؟

دوگو برنجیک رهبر حزب چپ گرای "میهن" اعلام کرد:

اردوغان با اسد در مسجد اموی نماز می خواند؟

رهبر یک حزب چپ گرای ترکیه پیش بینی کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، بعد از عادی سازی روابط با روسیه ،در مسیر عادی سازی روابط با بشار اسد ،همتای سوری خود، حرکت کند.

 به گزارش نورنیوز-اردوغان با اسد در مسجد اموی نماز می خواند؟ اردوغان با اسد در مسجد اموی نماز می خواند؟ چهارشنبه 23 تیر 1395 - 08:40 رهبر یک حزب چپ گرای ترکیه پیش بینی کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، بعد از عادی سازی روابط با روسیه ،در مسیر عادی سازی روابط با بشار اسد ،همتای سوری خود، حرکت کند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه "آنکارا زمان"، دوگو برنجیک رهبر حزب چپ گرای "میهن" ترکیه گفت که درپی وخیم شدن رابطه اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر سرنگونی جنگنده روس، وی این رابطه را بهبود بخشیده است.

روابط آنکارا و مسکو درپی اقدام ارتش ترکیه در سرنگون کردن یک جنگنده روس در منطقه مرزی سوریه با ترکیه وخیم شد اما ترکیه به تازگی گام هایی را برای بهبود بخشیدن به روابط برداشته است. برنجیک گفت که وی برای مذاکره نمایندگان اردوغان با نمایندگان پوتین میانجیگری کرد که این مذاکرات به ثمر نشست و باعث شد رکود در روابط دو طرف از میان برود و روابط بهبود یابد. وی افزود: «بهبود روابط بین ترکیه و روسیه راه را برای همکاری با سوریه نیز هموار خواهد کرد». برنجیک با اشاره به اخبار منتشر شده دربارۀ مذاکرات ترکیه و سوریه در الجزایر، گفت: «برخی خبرها از برگزاری مذاکرات بین ترکیه و سوریه در الجزایر حکایت داشت.

این به معنای آمادگی ترکیه برای توافق با سوریه با میانجیگری الجزایر است اما سوریه از تروریسمی که ترکیه به این کشور صادر کرده، تاثیر منفی پذیرفته است. اکنون می توان مسیر مسالمت آمیز را دنبال کرد تا برای نماز خواندن به مسجد اموی دمشق برویم». دولت ترکیه اشاره های تلویحی درخصوص حل وفصل مسائل با دمشق داشته است؛ به گونه ای که بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه چندی پیش، در اشاره به روسیه و رژیم اسرائیل، گفت که کشورش روابطش را با طرف هایی که در گذشته با آن ها اختلاف داشته، عادی کرده است. او، همچنین،ابراز امیدواری کرد که جنگ در سوریه پایان یابدو زندگی به روند طبیعی خود در عراق و مصر بازگردد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی