شناسه خبر : 39253
تاریخ انتشار : 1398/10/14 17:51
عراق دستور محدودیت عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور را صادر کرد

یک سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد:

عراق دستور محدودیت عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور را صادر کرد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از صدور دستوری در خصوص محدود شدن عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» خبر داد.

 به گزارش نورنیوز-عراق دستور محدودیت عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور را صادر کرد سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از صدور دستوری در خصوص محدود شدن عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» خبر داد. عراق دستور محدودیت عملیات‌های نظامیان آمریکایی در این کشور را صادر کرد یک سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه گفت که این کشور به دنبال ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، دستوری در خصوص محدودیت عملیات‌های نظامیان آمریکایی در کشور صادر کرده است.

او در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره حمله هوایی آمریکا گفت: « این (حمله) خنجر از پشت زدن است، عملیات‌ها باید با موافقت عراق انجام شود.» وی همچنین گفت که اجرای تحقیقات از کادر پروازی هواپیمایی که سردار قاسم سلیمانی را به بغداد رسانده بود، آغاز شده است.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد. در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی