شناسه خبر : 39204
تاریخ انتشار : 1398/10/13 22:06
گفتگوی تلفنی دکتر ظریف و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون ترور سردار سلیمانی توسط رژیم آمریکا

گفتگوی تلفنی دکتر ظریف و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون ترور سردار سلیمانی توسط رژیم آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به‌صورت تلفنی با همتای فرانسوی خود درباره ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفتگو کرد.

به گزارش نورنیوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که با همتای فرانسوی خود «ژان ایو لودریان» درباره مسائل ایران و ترور سردار قاسم سلیمانی گفتگو کرده است. مایک پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره این گفتگوی تلفنی نوشت: «امروز با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه درباره تصمیم دونالد ترامپ برای کشتن [سردار] قاسم سلیمانی گفتگو کردم. مقابله با رفتارهای شرورانه ایران، اولویت مشترک ما و متحدان اروپایی‌مان است.

عزم ما برای حفاظت از مردم و منافعمان تزلزل‌ناپذیر است.» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در خصوص ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مقامات چندین کشور از جمله آلمان، فرانسه و چین به‌صورت تلفنی گفتگو کرده است. بامداد امروز جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله بالگردی ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

ساعتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و ایران بر اثر ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند. «اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی