شناسه خبر : 39156
تاریخ انتشار : 1398/10/13 15:52
پیام تسلیت رئیس پارلمان لبنان به رهبر و دیگر سران ایران

پیام تسلیت رئیس پارلمان لبنان به رهبر و دیگر سران ایران

رئیس پارلمان لبنان در سه پیام جداگانه، شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه را به رهبر، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

 «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز در سه پیام جداگانه، شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و او را از «شهدای بهشتی» توصیف کرد. 

به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، در پیام بری به رهبر انقلاب آمده است: «این سرنوشت مقاومان است... یا پیروزی یا شهادت. این از عظیم‌ترین نعمت‌های باری تعالی است که بر انقلاب اسلامی در ایران و بر امت اسلامی و بر مقاومان آزاده در دنیا منت نهاده است. ما در مقام رحلت شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از کسانی هستیم که هر دو نیکی یعنی پیروزی و شهادت را نائل آمد... کسی که او را شهیدی از شهدای الجنة المیامین قلمداد می‌کنیم». 

در پیام بری به حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز آمده است که «با فخر و افتخار و صبر و شکیبایی، خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را دریافت کردیم. فرزندی فداکار از فرزندان انقلاب مبارک اسلامی و فرماندهی پیشگام در مقاومت برابر اشغالگران که خود را نذر آزادی فلسطین و مسیر انبیاء در قدس شریف کرد». 

رئیس پارلمان لبنان به همتای ایرانی، علی لاریجانی نیز نوشت: «فقط شهدا تاریخ‌ساز هستند و صفحاتی از عزت برای امت [اسلامی] خلق می‌کنند... شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از معدود کسانی بود که سر خود را در راه خدا و مسائل حق و عدالت و آزادی خاک و انسان فدا کرد». 

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز در پیامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، اعلام کرد که او به شهادت وی، «غبطه» می‌خورد. نصرالله با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق گفت:‌ «به این شهادت باعظمت و این عاقبت، غبطه می‌خورم. ماهایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچمش را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد». نصرالله «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و گفت: قصاص عادلانه قاتلان مجاهدان، مسئولیت و امانت و مأموریت مقاومان است.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی