شناسه خبر : 37993
تاریخ انتشار : 1398/09/30 09:13
ترامپ خواستار استیضاح «نانسی پلوسی» شد

ترامپ خواستار استیضاح «نانسی پلوسی» شد

رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در پیامی در توئیتر خواستار استیضاح رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد.

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در پیامی در توئیتر خواستار استیضاح «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «نانسی پلوسی به دنبال بده بستان با سنا هست. چرا ما وی را استیضاح نمی‌کنیم.»

نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر نحوه برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ در مجلس سنا اختلاف دارند. دموکرات‌ها می‌خواهند اعضای ارشد دولت ترامپ را به عنوان شهود به دادگاه فرا بخوانند و نانسی پلوسی در اقدامی که هدف آن افزایش فشار بر جمهوری‌خواهان سنا تعبیر شده از ارسال اسناد مربوط به استیضاح به این مجلس خودداری کرده است. 

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه مایل هستند جلسه استیضاح زودتر برگزار شود تا این مسئله را پشت سر بگذارند. برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه معتقدند دموکرات‌ها به دلیل ضعیف‌ بودن استدلال‌هایشان برای استیضاح ترامپ می‌خواهند جلسه دادگاه هر چه دیرتر برگزار شود. 

نمایندگان دموکرات، استیضاح ترامپ را مسئله‌ای ضروری می‌دانند و گفته‌اند ترامپ تهدیدی علیه دموکراسی به شمار می‌رود. 

مجلس نمایندگان آمریکا تا زمان برگزاری نخستین جلسه خود در روز ۷ ژانویه (17 دی) قادر به ارسال ماده‌های اتهامی استیضاح برای مجلس سنا نخواهد بود. مجلس سنا روز ۳ ژانویه (13 دی) بازگشایی خواهد شد، اما تا روز ۶ ژانویه (16 دی) رأی‌گیری نخواهد داشت. 

نتیجه استیضاح هر چه باشد، دموکرات‌ها توانسته‌اند این را تضمین کنند که نام ترامپ را در تاریخ در فهرست معدود روسای جمهور استیضاح شده نگاه داشته‌اند. «اندرو جانسون» در سال ۱۸۶۸ و «بیل کلینتون» در سال ۱۹۸۸ استیضاح شدند و نام ترامپ به عنوان سومین رئیس‌جمهور در کنار آنها قرار خواهد گرفت. 


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی