شناسه خبر : 37990
تاریخ انتشار : 1398/09/29 21:57
روسیه و چین ارسال کمک‌ به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند

روسیه و چین اعلام کرد:

روسیه و چین ارسال کمک‌ به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند

روسیه و چین جمعه شب قطعنامه‌ای که به دنبال ارسال کمک‌های انسانی به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی بود را وتو کردند.

 به گزارش نورنیوز-روسیه و چین ارسال کمک‌ به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند روسیه و چین جمعه شب قطعنامه ارسال کمک‌ به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کرده و آن را نقض کننده حق حاکمیت این کشور توصیف کردند.

روسیه و چین ارسال کمک‌ به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه و چین جمعه شب قطعنامه‌ای که به دنبال ارسال کمک‌های انسانی به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی بود را وتو کردند.

این قطعنامه به دنبال ارسال کمک‌ها از دو نقطه در مرز ترکیه و یک نقطه در مرز عراق بدون نظارت و مجوز دولت سوریه به این کشور بود. روسیه و چین اعلام کردند که این قطعنامه سوء استفاده از اوضاع انسانی در سوریه بوده و نقض حق حاکمیت این کشور به شمار می‌آید.

روسیه در حالی این قطعنامه را وتو می‌کند که نظامیان این کشور که با مجوز دولت مرکزی در سوریه حضور دارند اولین بخش از کمک‌های بشردوستانه را به شهروندان شهر «الطبقه» در رقه سوریه که پایتخت گروه تروریستی داعش به شمار می‌آمد، تحویل دادند. بر اساس گزارش مرکز آشتی روسیه در سوریه، این کمک‌ها شامل 1000 سبدغذایی به وزن حدودی 5 تن بوده که میان ساکنان شهر الطبقه توزیع گردید. شهر الطبقه پیش از آغاز جنگ حدود 100 هزار ساکن داشت اما در حال حاضر حدود 45 هزار نفر در این شهر سکونت دارند. این شهر در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به صورت گسترده‌ای ویران گردید و همچنان ده‌ها تروریست در برخی از بخش‌های این شهر پنهان هستند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی