شناسه خبر : 35859
تاریخ انتشار : 1398/09/24 14:40
آنز: ظرف چند روز آینده، علیه «مورالس» حکم بازداشت صادر می‌کنیم

آنز: ظرف چند روز آینده، علیه «مورالس» حکم بازداشت صادر می‌کنیم

رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد که طی چند روز آینده در صدد صدور حکم بازداشت علیه رئیس‌جمهور قانونی این کشور است.

«جنینه آنز» رئیس‌جمهور موقت بولیوی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که دولت بولیوی ظرف چند روز آینده علیه «اوو مورالس» رئیس‌جمهور قانونی این کشور حکم بازداشت صادر خواهد کرد.


اواخر آبان ماه، مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی از سمتش استعفا داد.


بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، آنز در خصوص بازگشت مورالس به بولیوی گفت: «او می‌تواند هر زمان که بخواهد (به بولیوی) بازگردد. او رفت چون خودش چنین چیزی می‌خواست».


وی با متهم کردن مورالس به تحریک فتنه و اغتشاش، گفت: «ظرف چند روز آینده، حکم بازداشت صادر می‌شود زیرا ما از قبل اتهامات را مطرح کرده‌ایم».


اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه)، دولت موقت بولیوی یک پرونده جنایی علیه مورالس به اتهام تحریک ناآرامی‌ها و اقدامات تروریستی علیه مقام‌های بولیوی مطرح کرد و لایحه‌ معاف کردن مورالس از پیگرد قانونی را رد کرد.


مورالس بعد از استعفا و دریافت پناهندگی به مکزیک سفر کرد و پس از رفتن مورالس به مکزیک،‌ «جنین آنز» از نمایندگان محافظه‌کار و مخالف دولت، خود را رئیس جمهور موقت بولیوی معرفی کرد.


اوایل آذرماه، مورالس طی مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی «گاردین»، تصریح کرد که جهت جلوگیری از گسترش نا‌آرامی‌ها در این کشور، از شرکت در انتخابات آینده صرف‌نظر کرده است.


کنار رفتن مورالس از قدرت به اعتراضات گسترده حامیان وی منجر شده است. دولت موقت که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، با مشت آهنین با این اعتراضات برخورد کرده است. بولیوی کشته شدن شماری از هوادارانش در این اعتراضات را «نسل‌کشی بومی‌ها» توسط دولت موقت خوانده است.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی