شناسه خبر : 35693
تاریخ انتشار : 1398/09/21 12:49
مشاهده ? هواپیمای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه تنها در یک روز

مشاهده ? هواپیمای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه تنها در یک روز

طبق اطلاعات منابع نظارت بر منابع هواپیمایی غربی، تنها ظرف روز چهارشنبه، ? فروند هواپیمای نظامی و شناسایی نیروهای هوایی آمریکا و انگلیس در مجاورت مرزهای روسیه به پروازهای شناسایی پرداختند.

 خبرگزاری «اینترفکس» امروز پنج شنبه با استناد به داده‌های منتشره از سوی مراکز نظارت بر منابع هواپیمایی غربی خبر داد که تنها ظرف یک شبانه روز پنج فروند هواپیمای نظامی متعلق به نیروهای هوایی ایالات متحده و انگلیس در نزدیکی مرزهای روسیه مشاهده شده‌اند.


بر اساس این اطلاعات، دو فروند هواپیمای شناسایی راداردار نیروی هوایی ایالات متحده از نوع RC-135V و E-8C روز چهارشنبه، 11 دسامبر (20 آذر ماه)، پیش از ظهر، ساعات زیادی در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه کالینینگراد پرواز کردند. در همین روز، هواپیمای نیروی هوایی انگلیسی از نوع C-135W پرواز شناسایی را در مرزهای غربی فدراسیون روسیه انجام داد.


علاوه بر اینها، هواپیماهای شناسایی RC-135V ، هواپیمای ضدزیردریایی و گشت  P-8A Poseidon متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده ، برای چند ساعت پروازهای شناسایی را در نزدیکی شبه جزیره کریمه و ناحیه کراسنودارسک روسیه انجام دادند.


همچنین چند فروند هواپیمای نظامی آمریکایی در نزدیکی پایگاه نظامی-هوایی حمیمیم روسیه در خاک سوریه مشاهده شدند.


پیش از این \"سرگئی لاوروف\" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که  مسکو نگران افزایش فعالیت نظامی کشورهای  عضو ناتو در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه و بلاروس است.



خبرگزاری تسنیم
کلید واژگان
ناتو
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی