شناسه خبر : 35668
تاریخ انتشار : 1398/09/20 19:39
ظرفیت تولید شرکت های دارویی کشور افزایش یافته است

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی اعلام کرد:

ظرفیت تولید شرکت های دارویی کشور افزایش یافته است

ظرفیت شرکت های دارویی و تولید کنندگان مواد موثره دارو در کشور، برای هر محصول بین ?? تا ?? درصد افزایش پیدا کرده است.



به گزارش نورنیوز، فرامرز اختراعی، با بیان اینکه فارمکس ????، فرصتی برای انتقال دانش فنی در حوزه دارو است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای لازم جهت بسترسازی نقل و انتقالات دانش فنی به کشور، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. در همین راستا، دو گروه متفاوت در حوزه صاحبان دانش فنی در داخل کشور وجود دارد. یکی، نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی هستند، مانند شرکت‌های دانش‌بنیان که سال‌ها است روی تولید مواد شیمیایی و مواد دارویی کار می‌کنند و دوم، شرکت‌های تولیدکننده داخلی که بسیاری از آنها، تعداد اقلامی که در لیست دارویی‌شان وجود دارد، بیشتر از ظرفیت المهدی‌ آنها است، به طوری که اخیرا که با تدابیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از بسیاری از واردات بی ‌مورد، به حد قابل توجهی جلوگیری شده است.


وی افزود: ظرفیت شرکت‌های داروسازی و کارخانجات تولید کننده مواد مؤثره و بسته ‌بندی، به طور میانگین ?? تا ?? درصد در هر محصول افزایش پیدا کرده است.


رئیس دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه ????، افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی می تواند در تحقق اهداف نامبرده مانند، صرفه جویی ارزی، انتقال دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار باشد.


وی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف و تفاوت نمایشگاه فارمکس ???? با سایر رویدادهای مشابه این حوزه، ملاقات رودرروی صاحبان دانش فنی تولید مواد موثره دارویی و مواد شیمیایی وابسته مانند مواد واسطه با مصرف کنندگان و آنهایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، است. نتیجه این نمایشگاه می تواند منجر به انعقاد قراردادهای متعدد نقل و انتقال دانش فنی شود.


اختراعی بیان کرد: توانمندی‌های صنعت داروسازی کشور در حوزه‌های مواد موثره دارویی، تجهیزات داروسازی، سرمایه انسانی متخصص و دانش فنی تولید از یک سو و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران از سوی دیگر، سبب شده که سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی کشور با هدف ارائه توانمندی‌های صنعت داروسازی در عرصه بین المللی و در جهت ایجاد اتحاد و همدلی بین افراد و با واگذاری تکنولوژی شرکت‌های داخلی و خارجی، دومین نمایشگاه فارمکس را برگزار کند.


نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ????، یک رویداد B?B (بازاریابی کسب و کار به کسب و کار) است که با هدف توسعه صنعت داروسازی کشور و تکمیل زنجیره تأمین در حوزه‌های تخصصی صنایع داروسازی کشور قدم بر می ‌دارد. با توجه به رویکرد این نمایشگاه و در نظر گرفتن جلسات و نشست‌های رودررو میان فعالان صنعت دارویی شرکت‌های داخلی و خارجی، می‌توان این نمایشگاه را تخصصی‌ ترین رویداد دارویی خاورمیانه قلمداد کرد.





مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی