شناسه خبر : 35644
تاریخ انتشار : 1398/09/20 13:23
اتهام اپل به جاسوسی علیه یکی از مدیران سابق خود

یکی از مدیران ارشد سابق شرکت اپل ادعا کرد:

اتهام اپل به جاسوسی علیه یکی از مدیران سابق خود

اپل از پیامک‌های او جاسوسی می‌کرده است و از آن طرف اپل می‌گوید این فرد با همکاری برای یکی از شرکت‌های رقیب(در حالی که در اپل کار می‌کرده است) قرارداد خود را نقض کرده است.

به گزارش نورنیوز به نقل از انگجت، مدیر اجرایی سابق اپل ادعا می‌کند که این شرکت پیش از شکایت از وی از پیام‌های متنی وی جاسوسی کرده است.


\"جرارد ویلیامز\" که تقریبا ?? سال روی تراشه‌های آیفون کار می‌کرد، در ماه فوریه از این شرکت جدا شد و در همان ماه به شرکت \"NuVia Inc\" پیوست که شرکتی برای توسعه پردازنده‌های مراکز داده است.


شرکت اپل در ماه اوت از ویلیامز به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد. اکنون ویلیامز در حال طرح دعوا است و ادعا می‌کند اپل به طور غیرقانونی از پیام‌های تلفنی او جاسوسی کرده است.


بنا به گزارش بلومبرگ، اپل می‌گوید ویلیامز قرارداد خود را که وی را از برنامه ریزی و همکاری در هر فعالیت تجاری که با تجارت یا محصولات اپل ارتباط مستقیم دارد، منع کرده بود، نقض کرده است.


اپل در شکایت نامه خود نوشته است: این مورد برای یک شرکت نوآور مانند اپل یک اتفاق خیلی بد است؛ یک مدیر ارشد قابل اعتماد با سال‌ها تجربه و سال‌ها دسترسی به اطلاعات با ارزش اپل، مخفیانه با یک شرکت رقیب همکاری می‌کند و منجر به توسعه همان فناوری می‌شود که اپل از آن استفاده می‌کند، در حالی که اپل هم روی توسعه آن کار می‌کرد.


اما در این شکایت، مشخص است که اپل پیام‌های ویلیامز را بررسی کرده و به سوابق تلفنی وی دسترسی داشته است و در دادخواست خود از تبادل پیام‌هایی که ویلیامز و یک مهندس دیگر اپل در اکتبر سال ???? با بنیانگذاران \"NuVia\" داشته‌اند، پرده برداشته است.


ویلیامز این کار اپل را نقض آشکار و نگران کننده حریم خصوصی نامیده است.


اپل نیز مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری قول داده است که از حریم شخصی کاربران محافظت کند، بنابراین ادعای ویلیامز، چهره اپل را مخدوش می‌کند.


اگرچه مشخص نیست که این جاسوسی از طریق دستگاه‌های شرکت اپل صورت گرفته یا از شرکت مخابراتی سیم کارت ویلیامز درز کرده است. اما اگر ویلیامز آیفون داشته است، جای تعجب نیست که اپل به این پیام‌ها و سوابق دسترسی داشته باشد.


انتظار می‌رود این پرونده در تاریخ ?? ژانویه در دادگاه بررسی شود.


شرکت اپل از هرگونه اظهارنظر درباره این پرونده خارج از روند دادرسی خودداری کرده است.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی