شناسه خبر : 34662
تاریخ انتشار : 1398/08/19 20:37
مورالس خواستار انتخابات مجدد ریاست جمهوری در بولیوی شد

رئیس‌جمهور بولیوی تاکید کرد:

مورالس خواستار انتخابات مجدد ریاست جمهوری در بولیوی شد

امروز یکشنبه در یک نشست خبری در واکنش به ادامه ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها به اعلام نتیجه انتخابات 28 مهرماه ریاست جمهوری این کشور، خواستار انتخابات مجدد ریاست جمهوری در بولیوی شد.





 




به گزارش نورنیوز، رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور و بیانیه‌های کشورهای خارجی درباره این انتخابات، خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری تازه در بولیوی شده است.


بنا بر گزارش رسانه‌های غربی از قبیل «رویترز» و شبکه «بی‌بی‌سی»، به دنبال تشدید ناآرامی و اعتراض‌ها در بولیوی به اعلام پیروزی اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، مورالس حمایت خود را از برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری جدید در بولیوی اعلام کرد.


طبق این گزارش‌ها، اوو مورالس در یک نشست خبری اعلام کرد که او خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری تازه در بولیوی خواهد شد.


رئیس‌جمهور بولیوی همچنین خطاب به مردم و معترضان وعده داده که او اعضای کمیته انتخاباتی این کشور را تغییر خواهد داد.


اظهارات امروز یکشنبه مورالس در شرایطی مطرح شده که پیش از این و به دنبال اعلام پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ?? مهرماه بولیوی، »کارلوس مسا» رقیب اصلی او در این انتخابات نتیجه اعلام شده را نپذیرفت و از حامیان خود خواست دست به «اعتراضات مسالمت آمیز» بزنند.


در روزهای گذشته و به موازات ناآرامی‌ها در بولیوی، مداخلات آمریکا و متحدانش درباره این انتخابات تشدید شده بود (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی