شناسه خبر : 34250
تاریخ انتشار : 1398/08/11 10:50
ادامه سنگ اندازی کابینه ترامپ در روند تحقیقات استیضاح

رویترز گزارش داد؛

ادامه سنگ اندازی کابینه ترامپ در روند تحقیقات استیضاح

«ریک پری»، وزیر انرژی کابینه «دونالد ترامپ» که نقش محوری در جنجال اوکراین ایفا کرده است، در تحقیقات استیضاح به رهبری دموکرات ها علیه ترامپ شهادت نخواهد داد.

به گزارش نورنیوز؛ گروه بین الملل: سخنگوی وزارت انرژی آمریکا روز جمعه گفت: «ریک پری»، وزیر انرژی کابینه «دونالد ترامپ» که نقش محوری در جنجال اوکراین ایفا کرده است، در تحقیقات استیضاح به رهبری دموکرات ها علیه ترامپ شهادت نخواهد داد.


این تازه ترین نمونه از خودداری دولت ترامپ از همکاری در این تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا است.
ترامپ در 17 اکتبر گفته بود پری تا آخر سال از سمت خود کناره گیری خواهد کرد!


به گفته یک مقام مسئول در تحقیقات استیضاح ترامپ، از پری، «راسل ووت»، سرپرست دفتر بودجه کاخ سفید و دو مقام دیگر خواسته شده است تا روز چهارشنبه هفته آینده در یک جلسه غیرعلنی در مقابل سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا شهادت بدهند.


این تحقیقات بر مکالمه تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین و درخواست از وی برای تحقیق درباره «جو بایدن»، رقیب سیاسی وی در انتخابات 2020 آمریکا و پسرش مدیر یک شرکت انرژی در اوکراین متمرکز است.


از «اولریش برشبول»، مشاور وزارت خارجه آمریکا و «دیود هِیل» معاون وزیر خارجه در امور سیاسی نیز خواسته شده است در روز چهارشنبه شهادت بدهند.


«شایلین هاینس»، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای گفت: پری در جلسه محرمانه ای که مشاورش اجازه حضور ندارد، شرکت نخواهد کرد و افزود: اگر این کمیته به طور جدی علاقه مند به انجام این کاراست، باید وزیر را برای شرکت در یک جلسه استماع علنی دعوت کند که مشاور وی نیز بتواند در آن حضور یابد و مردم آمریکا هم شاهد آن باشند.



کلید واژگان
آمریکاترامپدموکرات
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی