شناسه خبر : 34053
تاریخ انتشار : 1398/08/06 14:54
تنبیه اروپا، یکی از اهداف آمریکا در احیای داعش

فرجی راد در گفتگو با نورنیوز مطرح کرد؛

تنبیه اروپا، یکی از اهداف آمریکا در احیای داعش

سفیر اسبق ایران در نروژ گفت: یکی از دلایل رها شدن برخی از ازندانی های داعشی این است که برای مقامات کاخ سفید آزادسازی تعدادی داعشی اهمیتی نداشت و آنها با این اقدام خود به نوعی در صدد تنبیه اروپایی ها بر آمدند.

«عبدالرضا فرجی راد» سفیر اسبق ایران در نروژ در گفتگو با خبرنگار نورنیوز؛ در خصوص احیای داعش توسط آمریکا به عنوان یکی از اهداف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، اظهار داشت: موافقت آمریکا با حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه به چند دلیل بود، یکی آنکه ترکیه از اعضای ناتو به حساب می آید و نسبت به این موضوع اصرار داشت و فشار زیادی را به آمریکا وارد آورد.


وی گفت: از آنجا که واشنگتن قصد از دست دادن ترکیه در منطقه را ندارد و همچنین با توجه به این مطلب که روسیه خود را به ترکیه نزدیک کرده، آمریکا نسبت به حمله ترکیه به شمال سوریه مخالفتی نکرد.


سفیر اسبق ایران در مجارستان تصریح کرد: از آنجایی که وضعیت منطقه برای ترامپ چندان اهمیتی ندارد و او نمی‌خواهد بیش از این در مسائل منطقه هزینه دهد، موضوع احیای داعش به عنوان یکی از اهداف آمریکا، قابل تحلیل است. برای آمریکا افزایش تنش ها در منطقه شاید دیگر اهمیت سابق را نداشته باشد.


فرجی راد بیان کرد: با توجه به شکست داعش در منطقه از نیروهای مبارز علیه تروریست ها، آنها اهمیت خود را از دست دادند و آنچه که کم یا بی اهمیت شود، توجهات هم از آن کم می شود. این نکته در خصوص گروه‌های تروریستی داعش هم صدق پیدا می کند و نمی توان داعشی های آزاد شده از زندان ها را تهدید جدی به حساب آورد.


سفیر اسبق ایران در لهستان خاطرنشان کرد: در این رابطه و طی چند ماه اخیر، ترامپ به اروپایی‌ها این پیام را منتقل کرد که زندانی های داعشی منتسب به کشورهای اروپایی را تحویل بگیرند، اما کشورهای اروپایی زیر بار قبول این مسئولیت نرفتند. لذا، رئیس جمهور آمریکا به اروپایی ها گفت، اگر داعشی های زندانی خود را تحویل نگیرید آنها را آزاد خواهیم کرد و امروز می بینید که همین کار هم انجام دادند.


وی ادامه داد: بنابراین یکی از دلایل رها شدن برخی از ازندانی های داعش این است که برای مقامات کاخ سفید آزادسازی تعدادی زندانی داعشی اهمیتی نداشت و با این اقدام خود به نوعی در صدد تنبیه اروپایی ها بر آمد.


فرجی راد افزود: بنابراین علیرغم آنچه که آمریکایی‌ها در تبلیغات خود ادعا می‌کنند مبنی بر اینکه در مسیر مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش بسیار فعال و کوشا هستند اما واقعیت مطلب این هست که وجود داعشی ها و فعالیت آنها در منطقه برای آمریکا اصلا اهمیتی ندارد و بدشان نمی آید که به این واسطه اروپا هم تحت تاثیر قرار بگیرد.


سفیر ایران در مجارستان در پایان خاطرنشان کرد: همه کشورهای اروپایی از جمله کشورهای غربی و شمالی اروپا از احیای گروه‌های تروریستی از جمله داعش نگرانند، چرا که آنها هم زخم خورده و عملیات‌های متعدد و مختلف تروریستی در شهرهای خود هستند، اما صرف نگرانی کافی نیست و باید کشورهای مختلف منطقه ای و فرامنطقه ای در مقابل این اقدام آمریکایی برنامه ای جدی داشته باشند.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی