شناسه خبر : 33854
تاریخ انتشار : 1398/07/24 14:31
جبهه مقاومت کاملاً مستحکم و به هم پیوسته است/آورده های اربعین برای مقاومت

صدرالحسینی در گفتگو با نورنیوز:

جبهه مقاومت کاملاً مستحکم و به هم پیوسته است/آورده های اربعین برای مقاومت

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: قطعاً هر آورده ای که اربعین به همراه داشته باشد برای تمام اعضای جبهه مقاومت لحاظ خواهد شد و امروز این جبهه کاملا مستحکم و به هم پیوسته است.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار نورنیوز، در خصوص تاثیر مثبت برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین در تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت در منطقه در ابعاد مختلف مختلف امنیتی، فرهنگی و مسائل کلان، اظهار داشت: امروز شاهدیم که عراق اقدامات اساسی و مناسبی را در جهت تامین امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین انجام داده و از آنجا که عراق به عنوان یکی از اعضای جبهه مقاومت در منطقه به حساب می آید، قطعاً هر آورده ای که موضوع اربعین به همراه داشته باشد برای تمام اعضای جبهه مقاومت لحاظ خواهد شد.


وی گفت: جبهه مقاومت امروز یک جبهه کاملاً مستحکم و به هم پیوسته است، همان گونه که استکبار هم امروز کاملاً به هم پیوسته و مستحکم عمل می کند.


این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: کسانی که در مراسم اربعین از ادیان و ملت های مختلف شرکت می‌کنند نگاهی ظلم ستیزانه و حامی مستضعفین و محرومین دارند که این می تواند به عنوان یکی از آورده های موضوع اربعین برای جبهه مقاومت و تفکر انقلاب اسلامی به حساب آید.


صدرالحسینی افزود: دولت عراق توانسته علی رغم برخی شرایط و تحولات داخلی آن کشور که برخی از آنها به حق و برخی هم به دلیل موج سواری جریان ضد استقلال عراق اتفاق افتاد، موضوع اربعین را به خوبی کنترل کرده و جمعیت نزدیک به بیست و پنج میلیون نفری را در یک نقطه محدود جغرافیایی مدیریت کند که این نشان‌دهنده بلوغ مقاومت و توجهی است که امروز مقاومت به موضوعات کلان و راهبردی دارد.


وی گفت: موضوع دیگر به هم پیوستگی فرهنگی تمام کسانی است که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند. کسانی که با برخورداری از یک هدف و نیت مشترک الهی به دنبال تشکیل یک دولت عادلانه و صالح در سراسر دنیا هستند که این نیز می تواند از بُعد فرهنگی به تفکر مقاومت کمک کند.


این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر تجربه‌ای است که امروز نیروهای حشد شعبی به عنوان یکی از نیروهای مسلح عراق در تامین امنیت چنین مراسم عظیمی از آن برخودار می شوند و هر ساله هم بر این تجربه ارزشمند آنها اضافه می شود که این نیز از جمله آورده های دیگری است که اربعین در سبد تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت قرار می دهد.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی